نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

دشمن می‌خواهد اخلاق جوانان ما را با فضای مجازی فاسد کند

حجت‌الاسلام «غفوری» گفت: دشمن بنا دارد اخلاق جوانان ما را از طریق فضای مجازی فاسد کند و فاسد کردن روح جوانان به این معناست که آنان را از احکام الهی دور کنند، اما در این میان علمای شیعه و اهل تسنن مرزداران ساحت دین هستند.
کد خبر: ۶۳۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ - 13December 2023

دشمن بنا دارد اخلاق جوانان ما را از طریق فضای مجازی فاسد کندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله غفوری» نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در نشست هم‌اندیشی روحانیون اهل سنت کرمانشاه که در شهرستان پاوه برگزار شد اظهار داشت: جامعه به عالم نیاز دارد و لازم است مدارس علمیه اهل سنت هرچه زودتر سامان بگیرند تا به‌زودی شاهد فصل جدیدی در تحصیل علوم دینی اهل سنت باشیم.

وی جایگاه عالم را در اسلام ویژه و ممتاز خواند و افزود: عالم کسی است که جامعه به‌وسیله علمش هدایت شود و همگان از علم او بهره ببرند، دشمن از عالمانی که پیشاپیش مردم حرکت می‌کنند و با روشنگری عالمانه خود راهبر جامعه هستند، بیزار است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: عالم باید به سنت پیامبر اکرم (ص) عمل کند و حرکتش در مسیر انبیا و اولیا باشد عالم دین حِصن حصین جامعه و کارش همراهی با مردم و مردمداری است.

حجت الاسلام غفوری با مروری بر عناصر تعیین‌کننده در ارتباط جامعه با دین، گفت: عالم باید به مسائل زمانه خود آگاه باشد چراکه ورود به مسائل روز و تحولات اجتماعی برای عالم امری اجتناب‌ناپذیر است، به‌خصوص در شرایط امروز جهان که دشمنان قطعی اسلام یعنی استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در فلسطین و غزه مظلوم در حال جنایت علیه مردم بی‌دفاع به‌ویژه زنان و کودکان هستند، عالم دین نمی‌تواند و نباید بی‌تفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) همیشه تلاش می‌کردند به احوال ضعفا و فقرا رسیدگی کنند، عنوان کرد: عالم باید دلسوزانه مسائل و مشکلات جامعه را پیگیری کند و با تشویق ثروتمندان به انفاق در جامعه تعادل ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تصریح اینکه دشمن بنا دارد اخلاق جوانان ما را از طریق فضای مجازی فاسد کند، خاطرنشان کرد: فاسدکردن روح جوانان به این معنا است که آنان را از احکام الهی دور کنند، اما در این میان علمای شیعه و اهل تسنن مرزداران ساحت دین هستند و عالمان بصیر و روشنگری چون ملاقادر قادری با پاسبانی دقیق از سنگرهای علم و اعتقاد، دشمنان را ناکام گذاشته‌اند.

حجت الاسلام غفوری بیکاری را مشکل جدی و دامنگیر استان دانست و تصریح کرد: نیاز است که با مدیریت منسجم و قوی، هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و کار جهادی و شبانه‌روزی بر پایه روحیه جوانمردی که جز خصوصیات بارز مردم شریف این استان است، کرمانشاه در صدر استان‌های کشور قرار بگیرد.

وی با ذکر این نکته که سرمایه‌ انسانی عظیم تحصیل‌کرده در استان از برکات انقلاب اسلامی است، بیان کرد: انقلاب اسلامی، استقلال و خودکفایی را در عرصه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی به‌ارمغان آورده است اما دشمن با تمام توان به دنبال از بین بردن اعتقادات ملت شریف ما است و می‌خواهد در عین بزرگ و حل‌نشدنی نشان‌دادن مشکلات کشور، خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را کوچک بشمارد.

در پایان نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، فرصت خدمت به مردم استان کرمانشاه را برای خود توفیقی از سمت خداوند متعال دانست و گفت: افقی که برای حل مسائل تعریف شده این است که با همکاری مسئولین، دولت خدمتگزار و رئیس جمهور خدوم در همه عرصه‌ها شاخص‌های مثبت استان را ارتقا دهیم و شاخص‌های منفی، به‌ویژه در آسیب‌های اجتماعی، را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار