طی سخنانی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان: موزه دفاع مقدس خوزستان تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

سردار مرادحاجتی گفت: امیدواریم بخش اول موزه دفاع مقدس در اهواز تا سال آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد، زیرا در حال حاضر دو پیمانکار در این مجموعه مشغول به کار هستند و هم اکنون شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی این پروژه هستیم.
کد خبر: ۶۳۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ - 13December 2023

سردار مرادحاجتی: موزه دفاع مقدس خوزستان تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز در گفت‌وگو با صداوسیمای خوزستان با اشاره به روند تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در اهواز اظهار داشت: در ابتدای اجرای ساخت موزه دفاع مقدس، اعتبار‌های خوبی در اختیار قرار نگرفت و موجب شد پیشرفت قابل قبولی نداشته باشیم ولی با اختصاص اعتبار‌های خوب در سال ۱۴۰۲، عملیات تکمیل آن از سر گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم فاز اول موزه دفاع مقدس در اهواز تا سال آینده تکمیل شود و به بهره برداری برسد، زیرا درحال حاضر ۲ پیمانکار در این مجموعه مشغول به کار هستند و هم اکنون شاهد پیشرفت ۵۰ درصدی این پروژه هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: این موزه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و ۲ ساختمان گالری‌ها و ساختمان مکمل یا اداری، کتابخانه دفاع مقدس، سایت‌های آموزشی، پژوهشی کامپیوتری، آمفی تئاتر برای برگزاری همایش‌ها و سمینار‌های مرتبط با دفاع مقدس در حال ساخت است.

سردار حاجتی گفت: موزه دفاع مقدس خوزستان در پارک شهروند اهواز به عنوان غنی‌ترین موزه این حوزه در کشور نقش مهمی در ارتباط نسل‌های آینده با دوران جنگ تحمیلی دارد و فضایی برای دفاع نسل‌های آینده از ۸ سال دفاع مقدس به عنوان بخشی از هویت ملی خود ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا نمایشگاهی شامل دستاورد‌های انقلاب اسلامی در زمینه هوافضا، ساخت پهباد و موشک را به مجموعه موزه دفاع مقدس اهواز اضافه کنیم تا هموطنان و شهروندان عزیز بتوانند در جریان آخرین دستاوردهای نظامی و امنیتی کشور قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها