رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

۱۱۰ قرارگاه جهادی شاخص در کشور راه‌اندازی شد

سردار «زهرایی» گفت: باید با کار، حرکت و گفتمان جهادی و هم‌افزایی و تجمیع همه ظرفیت‌ها این کار را انجام داد که در این راستا در سراسر کشور قرارگاه‌های جهادی تعریف شد و در حال حاضر ۱۱۰ قرارگاه خوب و شاخص در کشور راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۶۳۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ - 13December 2023

۱۱۰ قرارگاه جهادی شاخص در کشور راه‌اندازی شد/ اتمام پروژه مجتمع‌های آبرسانی ۳ هزار روستا در کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور امروز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان فردوس، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی در گام دوم، بسیج همه‌ مردم است و اگر براساس بودجه‌ها بخواهیم کار کنیم سالیان سال طول می‌کشد تا محرومیت‌ها از مناطق روستایی، شهری و حاشیه شهرها رفع شود.

وی بیان داشت: باید با کار، حرکت و گفتمان جهادی و هم‌افزایی و تجمیع همه ظرفیت‌ها این کار را انجام داد که در این راستا در سراسر کشور قرارگاه‌های جهادی تعریف شد و  در حال حاضر ۱۱۰ قرارگاه خوب و شاخص در کشور راه‌اندازی شده است.  

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با ابراز خرسندی از اینکه در صورت تسری این قرارگاه‌ها در هیچ منطقه جغرافیایی کشور خالی از کار جهادی نخواهیم بود، اضافه کرد: همراه مردم هستیم تا اولویت‌هایی که در محلات و حاشیه شهرها تعریف کردیم را پیگیری و برطرف کنیم.

سردار زهرایی گفت: اگرچه برخی قرارگاه‌های جهادی از جمله قرارگاه جهادی شهرستان فردوس تجهیز نشده که از سمت ما باید اتفاق بیفتد اما این قرارگاه‌ها کار انسجام‌بخشی بین گروه‌های جهادی، آسیب‌شناسی، تهیه برنامه‌های عملیاتی محرومیت‌زدایی با نگاه کمک به دولت و استفاده از ظرفیت خیران و مردم را در برنامه دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان فردوس خاستگاه گفتمان جهادی و گفتمان‌سازی حرکت جهادی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۷ این را تبیین کردند، افزود: مجتمع آبرسانی روستای «چرمه – نوده» این شهرستان به نمایندگی از ۴۹ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه استان افتتتاح شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اعلام اینکه برای این پروژه بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و ۷۰۰ نفر از اهالی روستاهای چرمه و نوده از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: این پروژه در راستای تفاهمی است که در دولت با سازمان بسیج مستضعفین منعقد شد و بسیج سازندگی با همکاری فرماندهان سپاه و مدیران آبفای استان‌ها نسبت به اجرای پروژه‌ها اقدام کرد.

سردار زهرایی بیان داشت: مرحله اول اجرای این پروژه‌ها از سال گذشته آغاز و در ۹ هزار و ۶۰۰ روستای سراسر کشور آغاز شده که در بیش از سه هزار روستا عملیات احداث آن به اتمام رسیده و مرحله دوم اجرای این نوع پروژه ‌ها در حال انجام است که بیش از ۱۲ هزار و  ۵۰۰ روستای کشور را در بر می‌گیرد کهامیدواریم طی چهار سال که به مردم قول دادیم این اقدام فاخر و پایدار انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه مجتمع‌های آبرسانی در استان‌ها بر عهده بسیج سازندگی قرار گرفته که خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی به جز اعتبار که مشکل همیشگی است نداشتیم و اراده ما بر متوقف نشدن پروژه‌ها است تا روستای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت بدون آب شرب در کشور نداشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار