در نشست خبری تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی: تشییع ۸ شهید گمنام در اراک طی ایام فاطمیه

سرهنگ پاسدار کریمی گفت: تلاشهای بسیار سخت و سنگینی انجام شده تا پیکر مطهر این چند شهید عزیز به میهن عزیزمان برگردد.
کد خبر: ۶۳۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵ - 13December 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی: تشییع ۸ شهید گمنام در اراک طی ایام فاطمیهبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی  در نشست خبری تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام اظهار داشت: تلاشهای بسیار سخت و سنگینی انجام شده تا پیکر مطهر این چند شهید عزیز به میهن عزیزمان برگردد و تقدیر الهی بر این شده که این عزیزان گمنام بمانند و این یکی از اتفاقات نادر است که این شهدا از خدا خواستند که گمنام بمانند و این یکی از مؤلفه‌های نام گرفتن دفاع مقدس ماست.

وی گفت: شهدای بزرگ گمنام از تاریخ ۱۶آذرماه وارد استان مرکزی شدند و ۸شهید تحویل استان شد. یکماه قبل جلسات مختلف برگزار شد و مقرر شد شهدا در قالب کاروان از شهر پرندک آغاز و در کلیه شهرهای استان در مراسم‌های مختلف شهرها را متبرک کنند، این کار در قالب ستاد تشییع شهدا انجام شد. به ترتیب در شهرهای ساوه، دلیجان، محلات، خمین، شازند، خنداب، کمیجان، آشتیان و تفرش و بعد شهر اراک. این مراسم ها همراه با برنامه های فرهنگی مختلف است. برنامه های چون شبی با شهید و وداع با شهداست. ۳شهید در اراک در مراسمات ادارات و پایگاههای مردمی در این چند روز از وجود پر برکت شهدا فیض می‌بردند.

وی عنوان کرد: ما بیش از بیست مورد درخواست در استان خاکسپاری داشتیم در نهایت ۸شهید سهم استان شد. یکماه قبل از تشییع، جلساتی در شورای هماهنگی بابت نقاط خاکسپاری جلساتی برگزار شد. با هماهنگی ستاد مراسم تشییع تصمیم گرفته شد شهدا تا ساعت۸شب در اختیار اقشار مختلف است و در هنگام اجرای تئاتر و در صحنه آخر تئاتر موضوع شبی با شهدا برگزار می‌شود.

سرهنگ کریمی کرد: بعد از مراسم تئاتر شهدا به مسجد هیأت ثارالله برده خواهد شد و در آنجا برنامه شبی با شهدا و صبح زیارت عاشورا و بعد از زیارت حرکت تشییع در سطح شهر آغاز می شود. ساعت ۹:۳۰ به سمت میدان شهدا آغاز می‌شود، در این مراسم هیأت های مذهبی شهدا را تا مصلی بیت المقدس همراهی خواهند کرد. در مصلی طی مراسمات و خواندن نماز بر پیکر شهدا، شهدا به سمت مکانهای تدفین راهی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: یک شهید در حوزه علمیه خاتم به صورت خودرویی تشییع و تدفین خواهند شد. دو شهید که قرار بر تدفین در کارخانه پتروشیمی و هپکو بود باقی می مانند تا م تدفین آماده شود و در مراسم سوگواری رحلت حضرت ام آلبنین‌ تشییع و تدفین خواهند شد. 

سرهنگ کریمی در پایان بیان داشت: ۵شهید باقی مانده به علت عدم ساخت یادمان توسط دستگاهها به معراج شهدا بازخواهد گشت اصل برنامه روز شهادت حضرت فاطمه زهرا است که روز شهدای گمنام نام گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار