دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ناامیدی رژیم صهیونیستی از نابودی حماس

با گذشت ۷۰ روز از عملیات «طوفان‌الاقصی» ناامیدی از نابودی «حماس» بیش از پیش در صحبت‌های سران و مقامات رژیم صهیونیستی نمود واقعی و حقیقی پیدا می‌کند.
کد خبر: ۶۳۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 15December 2023

ناامیدی رژیم صهیونیستی از نابود کردن حماسگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در حالی امروز ۷۰ روز از انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد که ارتش تا بن دندان مسلح این رژیم اشغالگر که حمایت و پشتیبانی دنیای غرب و آمریکا را از خود دارد در پاسخ به غافلگیر شدن توسط گروه حماس و برجای گذاشتن بیش از ۱۰۰۰ کشته و صد‌ها اسیر، جنگی نابرابر و ظالمانه را علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه آغاز کرد.

اما با گذشت بیش از دو ماه از تحمیل جنگی ویرانگر و خونین توسط رژیم صهیونیستی به مردم باریکه غزه، نه تنها این رژیم پیروزی و دستاورد قابل توجهی به دست نیاورده است بلکه با تحمل تلفات و خسارات مادی فراوان عملا با شکست و ناکامی تمام و کمالی روبرو شده است. هرچند ارتش رژیم صهیونیستی از نخستین روز انجام موفقیت آمیز و غافلگیرکننده عملیات «طوفان‌الاقصی» برای جبران این غافلگیری و شکست بزرگ امنیتی و اطلاعاتی حملات گسترده و شدید هوایی، دریایی و زمینی را به نوار غزه آغاز کرد تا بلکه جبران این ناکامی تاریخی خود را در برابر گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی کرده باشد.

البته هرچند که ارتش رژیم صهیونیستی با هواپیما‌های جنگنده خود ۷۰ روز است که باریکه غزه را بمباران می‌کند و بخش قابل توجهی از اماکن، ساختمان‌های مسکونی و دولتی این شهر را تخریب کرده و قسمت عمده‌ای از زیرساخت‌های شهری را نابود کرده و بیش از ۱۸ هزار نفر از مردم غزه را به شهادت رسانده و حدود ۴۴ هزار نفر از ساکنان آن را مجروح کرده است، اما در عمل به هیچ دستاورد قابل توجهی دست پیدا نکرده است.

از طرف دیگر سران و مقامات رژیم صهیونیستی در پاسخ به شکست امنیتی و اطلاعاتی آن‌ها درمورد عملیات «طوفان‌الاقصی» و برای رهایی از فشار‌ها و بار روانی فراوان ناکامی آن‌ها در پیش‌بینی انجام این عملیات، نابودی حماس و به قتل رساندن سران و فرماندهان این گروه مقاومت اسلامی فلسطینی را ازجمله اهداف و برنامه‌های خود برای از جنگ علیه غزه اعلام کرده بودند. ولی تا امروز در عمل نه تنها موفق به نابودی حماس نشدند بلکه به غیر از به شهادت رساندن برخی از فرماندهان رده میانی حماس نتوانستند به فرماندهان ارشد آن دست پیدا کنند.

حال اینکه ارتش رژیم صهیونیستی با دامه جنگ علیه غزه و کشتار و قتل عام مردم این باریکه عملا با واکنش گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه روبرو شده است و در طی روز‌های اخیر شاهد هستیم که در کنار حزب‌الله لبنان که از دومین روز آغاز جنگ غزه وارد درگیری‌های مرزی با ارتش این رژیم اشغالگر شده، گروه انصارلله یمن هم جبهه جدید و تازه‌ای را علیه رژیم صهیونیستی باز کردند.

البته این پایان ماجرا نبوده و نیست، زیرا کمی آن طرف‌تر هم گروه‌های مقاومت عراقی هم با انجام عملیات‌های گوناگون و متنوع و حملات قابل توجه به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند و علیت این حملات را هم حمایت و پشتیبانی همیشگی این کشور از رژیم صهیونیستی عنوان کردند. ضمن اینکه این حملات سعی در تحت فشار قرار دادن آمریکا دارد تا «اسرائیل» را مجبور به توقف جنگ غزه کند.

این در حالی است که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز گذشته در بیانیه‌ای تصریح کرده بود که «یوآو گالانت»، وزیر جنگ این رژیم در گفتگو با «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن اذعان به اینکه نابودی حماس آسان نیست به او گفته که جنگ علیه حماس در غزه «بیش از چند ماه» طول خواهد کشید.

از طرفی دیگر، بر اساس گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، گالانت دیروز پنجشنبه گفت که «حماس یک سازمان تروریستی است که طی یک دهه گذشته خودش را برای مبارزه با «اسرائیل» تقویت کرده است. آن‌ها اقدام به احداث تشکیلاتی در زیر زمین و بالای زمین کرده‌اند و نابود کردن آن‌ها آسان نیست.»

ضمن اینکه با ورود جنگ غزه به هفتادمین روز خود و کشتار و قتل‌عام مردم مظلوم و بی‌گناه این باریکه، افکار عمومی دنیا به شدت بر علیه رژیم نامشروع صهیونیستی بسیج شدند و با توجه به شکست‌ها و ناکامی‌های ارتش این رژیم اشغالگر، فشار‌ها برای پایان این جنگ به حداکثر خود رسیده است.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که بر اساس اخباری که از گوشه و کنار در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی منتشر شده است مقامات کاخ سفید و بویژه «جو بایدن» اعتقاد دارند که «اسرائیل» باید نهایت در مدت سه هفته آینده عملیات زمینی گسترده علیه نوار غزه را به به پایان برساند.

«گزارشی از مهدی اصغری»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها