دست‌خط نامه رهبر انقلاب به جوان غربی + عکس

رهبر انقلاب در سال ۵۹ شمسی اولین نامه به جوان غربی را در پاسخ به نامه وی نوشتند و در آن نکاتی را توضیح دادند.
کد خبر: ۶۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ - 26December 2015

دست‌خط نامه رهبر انقلاب به جوان غربی + عکس

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، آنچه در ادامه میخوانید متن اولین نامه رهبر انقلاب به یک جوان مسیحی اهل انگلستان است و برای اولین بار تصویر دستخط رهبر انقلاب در این نامه منتشر میشود.

بسمهتعالی

برادر مسیحی عزیزم

نامهی شما که در آن احساسات پاکی موج میزند برای من دوستداشتنی و موجب سپاسگزاری است. کاش این احساسات پاک میتوانست بسود ملت ستمدیده ما ـ که اگر همکیش شما نیست همنوع شما است ـ به کار بیفتد. یقیناً شما نمیدانید که دولتهای ستمگر آمریکا و پیش از آن و همزمان با آن، دولت شما با ما چه کرده و بر سر ما چه آورده است. ما سالها ـ بیش از پنجاه سال ـ هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی و مهمتر از همه، از نظر فرهنگی و اخلاقی ضربات جبرانناپذیری از این دولتها خوردهایم. آنها بیشترین ثروت مادی و معنوی ما را بر باد دادند و دهها هزار از جوانان ما را کشتند و رژیمی را که همه این فجایع را انجام میداد حمایت و تقویت کردند فقط به این دلیل که برای آنان سود اقتصادی داشت.

 



ملت ما سالها مبارزه کرد و عاقبت با فداکاری خود توانست رژیم دستنشانده را ساقط و خود را از اسارت دولتهای سودجو رها کند. یکسالونیم است که دولت ایالاتمتحده و متحدانش، از همه وسایل برای کوبیدن دولت جوان ما که نود درصد مردم ما صمیمانه از آن پشتیبانی میکنند، استفاده میکند. داستانهایی که شما در بدی ما شنیدهاید گوشهای از این تلاشها است. ما با ملت انگلیس و آمریکا هیچ کینهای نداریم. ما هر انسانی را در هر جای جهان و با هر عقیدهای محترم میشماریم. ما فقط مایل نیستیم بیش از این تجاوز و ظلم را تحمل کنیم. آیا به نظر شما این توقع بزرگی است؟

شما بهعنوان یک انسان مسیحی صدای ما را تا هرجا میتوانید برسانید. بگذارید روح مسیح در این کار شما ظاهر شود. پیشنهاد میکنم که نامۀ خود را با این چند سطر در یک روزنامه پرتیراژ انگلیس چاپ کنید. آیا میتوانید؟ آیا میکنید؟

امیدوارم نامه بعدی شما را همراه با آن برگ از روزنامه که پیشنهاد مرا تأمین کرده است دریافت کنم.

سیدعلی خامنهای

امامجمعهی تهران

«یان برین» جوانی بیستویکساله، کارگر، مسیحی و اهل انگلستان است. بعد از تسخیر لانه جاسوسی در سال 59، او هم تحت تأثیر این تبلیغات قرار میگیرد؛ اما روحیۀ آزادگیِ ناشی از جوانی و انصاف و معنویت ناشی از التزام به مسیحیت، او را به این نتیجه میرساند که از سر دلسوزی، نامهای انتقادی به مقامات ایرانی بنویسد. که آنچه در بالا آمد متن پاسخ رهبر انقلاب به آن نامه بود.

با نگاهی به سخنان رهبر انقلاب در این نامه و مقایسه آن با ادبیات دو نامه اخیر رهبر انقلاب به جوانان غربی به این نتیجه میتوان رسید که لحن و ادبیات رهبر انقلاب در گذر روزگار نه تنها تغییر نکرده بلکه محکمتر و کوبندهتر شده و همچنان بر دشمنی دشمنان تاکید میکنند و بر همان عقاید انقلابی سالهای ابتدایی انقلاب هستند. در حالی که بسیاری از چهرههایی که روزگاری انقلابی بودند امروز از مواضع خود عقبنشینی کردهاند و مشی دیگری برگزیدهاند.

رهبری در این نامه که بیش از 35 سال از زمان آن میگذرد به ستمگری و ظلم دشمنان غربی این کشور اشاره کرده و بر عدم دشمنی این کشور انقلابی با انسانها نیز تاکید کرده است.

این نامه در کنار متن دیدارهای رهبر انقلاب با خانواده شهدای مسیحی در کتاب «مسیح در شب قدر» منتشر شده است. علاقهمندان به تهیه این کتاب میتوانند آن را از پایگاه اطلاع رسانی موسسه جهادی تهیه کنند.

 

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها