رزمنده حشد الشعبی در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس؛

روی دیوارهای سیده زینب(س) نوشتیم: "زینب دوبار اسیر نمی شود"

داعش روی دیوار حرم خطاب به سیده زینب نوشت: "این بارگاه منهدم می شود و تو باید پیش برادرانت برگردی" عراقی ها با غیرتشان در سوریه جنگیدند و نوشته ی روی دیوار را پاک کردند و نوشتند: زینب دوبار اسیر نمی شود"
کد خبر: ۶۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ - 26December 2015

روی دیوارهای سیده زینب(س) نوشتیم:

غریفی یکی از نیروهای حشد شعبی یا همان بسیج مردمی عراق است. پس از حمله نیروهای تکفیری به کشور عراق و فتوای مراجع برای دفاع از کشور نیروهای "حشد الشعبی" گروه هایی را در قالب نیروهای حشد الشعبی تشکیل دادند.

امروز بعد گذشت ماه ها از حملات داعش و دیگر گروه های تروریستی تکفیری این نیروهای مقاومت هستند که با تمام توان خود در مقابل اسلام دروغین تکفیری ها ایستاده اند. گروه های مقاومت هر روز با کسب تجربه بیشتر در میدان های جنگ بر قدرتشان افزوده می شود تا روزی که به گفته یکی از رزمندگان مقاومت سربند سربازی امام مهدی را بر پیشانی ببندند. متن زیر حاصل گفت و گوی خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با یکی از رزمندگان حشد الشعبی است.

کمی از برنامه هایتان بگویید و اینکه از چه زمانی حشد الشعبی  تشکیل شد؟

زمانی که بسیج عراق یعنی حشد الشعبی تشکیل شد فقط در بحث جنگ و نظامی کار می کردیم، می خواستیم که شهرها را کنترل کنیم و هدفمان تنها دفاع از کشور بود بعد از مدتی بخش های دیگر مثل مدیریت قرآنی ایجاد شد، به گفته امام خمینی(ره) که می فرمود قرآن را در یک دست و سلاح را در دست دیگر بگیرید این تشکیلات با اهتمام به قرآن شکل گرفت.

اولین حلقه های قرآنی را در بغداد و دیاله شروع کردیم و در ابتدا قرار شد سوره فاتحه را به رزمندگان آموزش دهیم. 7 هزار رزمنده این آموزش را دریافت کردند به علاوه کارهای فرهنگی که در کنارش انجام دادیم.

حشد  الشعبی حدود دوسال است که به فرمان آیت الله سیستانی تشکیل شده که البته آن هم یک فتوای جهاد کفایی بود یعنی هر کس می تواند شرکت کند اما به هرحال معجزات زیادی را در حشد الشعبی شاهدیم. زمانی که به یکی از  نیروها گفتم نمی ترسی، جواب داد: ما در سنگرها اهل بیت(ع) را می بینیم و هیچ ترسی نداریم.

خانواده ای اهل شهر بصره هستند که سه برادر باهم به شهادت رسیده اند یا خانواده دیگری را می شناسیم که پدر و پسر باهم در جبهه بودند. وقتی پسر شهید شد پدر حتی برای مراسم فاتحه خوانی به خانه برنگشت. ویدیویی را دیدم که یکی از رزمنده ها به خط می رود و شهیدی را در حالی که توی پتو پیچیده شده به عقب برمی گرداند وقتی پتو را کنار می زند می فهمند پدرش هست. این شخص تمام خانواده اش را از دست داده.

بیشترین شهدای عراق اهل بصره هستند. ما در پایگاه اسپایکر 1700 شهید دادیم و در حال حاضر محفل قرانی فرهنگی آنجا تاسیس کردیم.

الان وضعیت عراق به چه صورت است؟

3 شهر موصل، رمادی و بیجی دست داعش است. به دیاله هم رسیده بودند ولی شکست خوردند و نتوانستند به اطراف کرکوک و رمادی وارد شوند ما  پیروز میدان شدیم و فقط موصل و خود رمادی مانده است تا پاک سازی شود.

وضعیت بغداد چگونه است؟

از لحاظ امنیتی خیلی بهتر شده. ولی هستند کسانی که به داعش خدمت می کنند و داعش هم آنها را شست و شوی مغزی می دهد با دوستی از اهالی موصل صحبت می کردیم می گفت که داعش قوانین عجیبی وضع کرده مثلا اگر کسی به نماز جماعت نرود شلاق می خورد قوانین گذاشته اند که هیچ کس تحت این قوانین نمی تواند زندگی کند و عقیده دارند اگر شیعه ای را بکشند به بهشت می روند.

بعد از ورود روسیه به جنگ در سوریه بیشتر توجه تروریست ها متوجه عراق شد الان سوریه به لحاظ اینکه روسیه وارد جنگ شده در وضعیت بهتری از عراق قرار دارد البته در داخل عراق نیز حشد الشعبی که شامل گروه های سرایا خراسانی، کتائب سید الشهدا(ع) و سایر گروه های جهادی است با تروریست ها می جنگند.

حضور گروه های اهل سنت در مبارزه علیه داعش چگونه است؟

شاید بتوانیم بگوییم ورود داعش باعث وحدت بیشتر شیعه و سنی شده. شهرهایی مثل موصل و رمادی از شهرهای سنی نشین هستند و در حشد الشعبی هم حضور دارند البته تعدادشان به شیعیان نمی رسد چون 70 درصد جمعیت عراق را شیعیان تشکیل می دهند. ما حتی مسیحیانی را داریم که در جبهه علیه داعش هستند، عشایر در مناطق اهل سنت نیز در همراهی با حشد شعبی به جنگ با داعش آمده اند.

در مناطق تحت سیطره ی داعش وقتی مردم دیدند داعش چه می کند وارد حشد الشعبی شدند تا از این مهلکه نجات پیدا کنند کسانی هم که در مناطق تحت تسلط داعش نیستند و نمی توانند در جنگ شرکت کنند زبانی از جبهه مقاومت حمایت می کنند و میگویند که داعش مسلمان نیست و می خواهد مردم را کافر کند.

ما امروز سربازانی را داریم که مثل ابوعزرائیل تحصیل کرده اند. ابوعزرائیل کسی است که بسیاری از رسانه های خارجی این شخصیت را بازتاب داده اند و از او صحبت کردند. این فرد یک استاد دانشگاه و اسطوره جنگ است.

 امروز ساختن اسطوره یک بحث مهم است. شخصیتی مثل ابوعزرائیل امروز نه تنها در ایران و عراق که در کل جهان معروف است. این شخص با انتشار ویدئویی از خودش که سوار بر دوچرخه در منطقه جنگی گشت می زد و این جمله را به داعش می گفت که ما شما را آرد می کنیم مشهور شد. اتفاقا این حرف ابوعزرائیل مثل یک ضرب المثل شده و ما هر وقت می خواهیم از جنگ صحبت کنیم می گوییم باید دشمن را آرد کنیم. مجله های خارجی هم درباره این شخصیت نوشتند که "یک استاد دانشگاه اسطوره جنگ می شود".

عزم مردم برای نابودی داعش چطور است؟

در این مدت خیلی چیزها برعکس شده قبلا اگر کسی می خواست به جبهه برود با ترس این کار را می کرد خیلی اوقات خانواده ها اجازه نمی دادند ولی الان اگر خانواده ای فقط یک پسر داشته باشد اجازه می دهد و خودش به او می گوید که برود.

امروز در جنوب عراق تمام عزاداری های که برای مردگان مرسوم است که می گیرند لغو شده و برعکس وقتی کسی شهید می شود مراسم تبریک می گیرند و مردم برای تبریک گویی شهادت می روند.

 

حمایت های فکری ایرانی ها در این بسیج مردمی که در عراق شکل گرفت موثر بود؟

الان ارتباط بسیار خوبی بین برادران ایرانی و عراقی برقرار است. امروز عراق و عتبات تنها برای عراقی ها نیست برای کل شیعه است مدافعان عراقی تنها مدافعان عراق نیستند و رزمندگان ایرانی هم تنها برای کشور خودشان نمی جنگند. در شب آزادی شهر بیجی تعدادی از رزمندگان و مستشاران ایرانی در بین ما حضور داشتند. خودم شخصا  سه تا از رزمندگان ایرانی را در جبهه دیده ام که یکی از آن ها سرداری به نام حمید تقوی بود که شهید شد.

کمی هم از حاج قاسم بگویید. حضور ایشان در بین نیروها و فرماندهی جبهه مقاومت را چطور می بیند؟

اول این را بگویم که دولت های معاند با عراق و سوریه و گروه های تکفیری بسیار از حاج قاسم می ترسند و مدام می گویند که باید از عراق خارج شود. حضور حاج قاسم باعث انتشار ترس در بین صفوف دشمن است. نمی دانم این خبر درست بود یا شایعه بود که حاج قاسم روزی که ابوبکر بغدادی در مسجد خطبه خواند صف سوم نماز نشسته بود. ولی می دانیم که همین گفته باعث ترس دشمن شد.

یک وقتی داعش به اطراف بغداد رسیده بود حاج قاسم با فرماندهی توانست  جلوی آن ها را بگیرد و به عقب ببرد. امروز ما نیازمند ساختن اسطوره های جهانی مثل حاج قاسم هستیم. کسی مثل حاج قاسم تنها اسطوره ایرانی نیست بلکه در همه کشورهای مثل لبنان و سوریه عراق هم تبدیل به یک شخصیت برجسته شده برعکس کشورهایی مثل آمریکا که اسطوره سازی می کنند ما بین خودمان این افراد را داریم.

آینده حشد الشعبی را چطور می بینید؟ آیا امروز حشد الشعبی به قدرتی رسیده است که بتواند کشورهای دیگر منطقه را کمک کند؟

الان جزئی از قسمت حشد الشعبی در سوریه است عصائب الحق و کتائب در سوریه مبارزه می کنند. اگر روزی فتوا برسد که برویم یمن این کار را می کنیم و توانش را هم داریم چرا که حشد الشعبی تنها مال عراق نیست و در هر نقطه عالم اگر فتوا برسد حاضریم بجنگیم.

حتی قبل از فتوا هم وقتی داعش به سوریه حمل کرده نیروهای عراقی برای دفاع رفتند. داعش زمانی که به سوریه حمله کرد روی دیوار حرم خطاب به سیده زینب نوشتند: "این بارگاه منهدم می شود و تو باید پیش برادرانت برگردی" آن زمان عراقی ها مخصوصا اهالی جنوب عراق با غیرتی که داشتند رفتند و جنگیدند و بیشترین حمایت ها از سوی تشکیلات عراقی صورت گرفت. همان زمان عراقی ها نوشته ی روی دیوار را پاک کردند و نوشتند: زینب دوبار اسیر نمی شود"

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار