در آیین بزرگداشت سردار منصوری؛

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا: سردار منصوری در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی در کنار مردم بود

سردار خادم سیدالشهدا گفت: این مرد بزرگ که در تمام لحظات زندگی خود دغدغه دفاع از ملت و کشور را داشت یک روز در کردستان با ضد انقلاب جنگید، روزی دیگر در سیستان و بلوچستان در کنار مردم ایستاد و امنیت را برقرار کرد و در آخر هم در خراسان سالیان متمادی امنیت‌آفرینی کرد و در نهایت به یاران شهیدش پیوست.
کد خبر: ۶۳۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ - 16December 2023

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا: سردار منصوری در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی در کنار مردم بود/ حماس با بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس اسرائیل را به چالش کشیدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، پنجمین مراسم بزرگداشت سردار سرتیپ پاسدار «قدرت‌الله منصوری» فرمانده سابق قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه علیه‌السلام نیروی زمینی سپاه پاسداران با حضور سردار سرتیپ پاسدار «احمد خادم سید الشهدا» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران، سردار سرتیپ پاسدار «جواد استکی» فرمانده قرارگاه سیدالشهداء (ع)، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد اشعری» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، ائمه جمعه و علمای اهل سنت و شیعه سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان رضوی و قشر‌های مختلف مردم در ایذه برگزار شد.

سردار خادم السیدالشهدا در این مراسم اظهار داشت: مردم قدردان ما از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور، رشادت‌ها و جانفشانی‌های سردار منصوری را از خاطر نخواهند برد.

وی افزود: این مرد بزرگ که در تمام لحظات زندگی خود دغدغه دفاع از ملت و کشور را داشت یک روز در کردستان با ضد انقلاب جنگید، یک روز در سیستان و بلوچستان در کنار مردم ایستاد و امنیت را برقرار کرد و در آخر هم در خراسان سالیان متمادی امنیت‌آفرینی کرد و به یاران شهیدش پیوست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان ابعاد مختلف حیات مجاهدانه حضرت علی علیه‌السلام در کنار زندگی پیامبر عظیم‌الشان اسلام در عرصه جهاد و شهادت در کنار محبت به خانواده و شفقت و رأفت اسلامی با جامعه گفت: سردار منصوری شاگرد مکتب امیرالمومنین علی علیه‌السلام بود و صله رحم، احترام به پدر و مادر و همچنین خویشان، خوش اخلاقی از یک سو و جهاد فی سبیل‌الله تا پایان عمر شریف از سوی دیگر از این فرمانده دلیر و بزرگ خوزستان و کشور انسانی با ویژگی‌های ممتاز با ابعاد مختلف ساخته بود.

سردار خادم السیدالشهدا خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم فرهنگ مقاومت و تفکر شهادت‌طلبی سردار منصوری در رزمندگان حماس نهادینه شده، تفکری که امروز اشراف اطلاعاتی و عملیاتی رژیم صهیونسیتی غاصب را به چالش کشید و آن را به زباله‌دان تاریخ فرستاد.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به آثار و برکات ایمان راسخ و اعتقاد به وعده‌های خداوند در قرآن کریم گفت: امام زمان (عج) که ظهور کنند عقل و منطق و آگاهی مردم بالاتر می‌رود، چون بواسطه ازدیاد علم و معرفت، شعور و ادراک انسان‌ها بالا می‌رود و جنایات بشر از بین می‌رود که خدمات بی‌شمار مردم در مواکب اربعین حسینی در عراق و خوزستان نمادی از عقل‌گرایی و اسلام‌گرایی زمان ظهور حضرت حجت (عج) است.

مجاهدت‌های رزمندگان؛ نجات‌بخش کردستان از یوغ ضد انقلاب

سردار سرتیپ پاسدار جواد استکی فرمانده قرارگاه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه پاسداران دیگر سخنران این مراسم؛ بیان داشت: واقعاً به مردم ایذه و خوزستان بخاطر پرورش چنین سردار دلیری تبریک می‌گوییم که اقصی نقاط کشور یادگار و مرهون ایثارگری او است.

وی ادامه داد: ضد انقلاب در کردستان جنایت‌ها کردند؛ مردم و رزمندگان را تکه‌تکه کردند، مساجد زیادی را به آتش کشیدند و رعب و وحشتی وسیع حاکم کردند، اما رشادت‌های سردار منصوری فرمانده تیپ ویژه شهدا و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام، کردستان را از یوغ این دشمنان ضد ملت نجات داد.

امنیت پایدار در شمال شرق و جنوب شرق مرهون مجاهدت‌های سردار منصوری

سردار اشعری در آیین رونمایی از تابلوی بلوار سردار منصوری که در حاشیه این مراسم بزرگداشت در ایذه برگزار شد، ابراز داشت: بخش عظیمی از امنیت کنونی مناطق شمال شرق، جنوب شرق و کردستان مرهون ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های سردار منصوری است.

وی تصریح کرد: حضور وحدت‌بخش سران عشایر و طوایف قوم بلوچ و علمای اهل سنت و شیعه از این نقاط مختلف کشور نشان از قدرشناسی مردم ایران اسلامی از این فرمانده سفرکرده است.

سردار منصوری که متولد شهرستان ایذه از توابع استان خوزستان بود که در دوران دفاع مقدس فرماندهی لشکر ویژه شهدا و بعد از آن فرماندهی تیپ ۲۱ امام رضا (ع)، لشکر ۵ نصر و قرارگاه قدس نزسا را برعهده داشت و در سال ۱۳۹۳ با حکم فرمانده کل سپاه به سمت فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه منصوب شد.

این سردار سرافراز سپاه اسلام ۲۵ آذر ۱۳۹۷ در سن ۵۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار