راهبرد جدید گروه‌های مقاومت برای زمین‌گیر کردن آمریکا

تعداد حملات مقاومت به پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در عراق و سوریه افزایش یافته و نوع عملیات‌ها نیز دچار تحولاتی شده است. به باور گروه‌های مقاومت، بهترین گزینه در قبال اقدامات غیرمسئولانه آمریکایی‌ها، ارائه پاسخی قاطعانه در قبال هر تجاوز است.
کد خبر: ۶۳۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ - 17December 2023

راهبرد جدید گروه‌های مقاومت برای زمین‌گیر کردن آمریکابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شدت حملات مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق، در حال افزایش است. در همین راستا مقاومت نیز رویکرد خود را تغییر داده و سرعت حملات را از نظر کمّی، افزایش و شکل آن را نیز تغییر داده است، تا حدی که پایگاه نظامیان آمریکایی در «عین‌الاسد»، طی کمتر از ۵ ساعت، سه بار مورد هدف قرار گرفته است.

به لحاظ نوع عملیات، حملات موشکی، به یکی از نشانه‌های تشدید تنش کنونی تبدیل شده و نشانگر تصمیم مقاومت برای ایجاد تحول در عملیات و وارد کردن ضرباتی دردناک‌تر بر پیکره نیرو‌های آمریکایی است.

در همین خصوص «حسن العجیلی» روزنامه‌نگار سوری در حلب ضمن تأیید تغییرات کمّی و کیفی در حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های اشغالی آمریکا در منطقه گفت: ارتش آمریکا نیز در واکنش به این عملیات‌ها به شهر «دبس» در استان کرکوک و مناطق اطراف آن حمله کرد که در نتیجه آن برخی نیرو‌های مقاومت به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. هدف آمریکا از این عملیات تروریستی آن بود که نشان دهد در واکنش به حملات مقاومت تلاش دارد به گزینه‌های خشونت‌آمیزتری متوسل شود.

ارتش آمریکا همزمان سطح هشدار و آمادگی پایگاه‌های نظامی خود را افزایش داده، و آن‌ها را به تجهیزات پیشرفته‌ای مجهز کرده است. ارتش آمریکا همچنین پهپاد‌ها و بالن‌های تجسسی و نظارتی خود را به پرواز درآورد، چرا که در تلاش است تا موقعیت جغرافیایی منطقه‌ای که موشک‌های مقاومت، از آن پرتاب می‌شوند را شناسایی و رصد کند تا بتواند حملات نیرو‌های مقاومت را محدود کند.

در این خصوص «زکریا شحود» نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: عملیات نیرو‌های مقاومت علیه نظامیان و پایگاه‌های آمریکا در منطقه حاکی از آن است که محور مقاومت، مبارزه با ریشه تمام توطئه‌ها علیه امت عرب، مسلمان و همه بشریت را آغاز کرده است.

حملات مقاومت در هشتم دسامبر به اوج خود رسید؛ زمانی که ۶ پایگاه آمریکایی چندین بار هدف بمباران موشکی قرار گرفتند. ۱۱ عملیات علیه پایگاه‌های آمریکایی انجام شد که ۳ مورد آن، پایگاه «عین الاسد» را هدف قرار داد و ۶ مورد دیگر، پایگاه نظامى آمریکا در نزدیکى فرودگاه اربیل در شمال عراق و پایگاه‌های «خراب الجیر» و «الشدادی» در شرق سوریه را هدف قرار داد. این در حالی است که پایگاه‌های «حقل العمر» و «کنکو» فقط یکبار بمباران شدند.

قبل از تشدید تنش کنونی، پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که حدود ۷۰ تن از سربازانش در نتیجه حملات مکرر مقاومت به پایگاه‌هایش در سوریه و عراق مجروح شدند. این موارد نشانه‌هایی از یک نبرد آشکار است که آمریکا طى آن سعى دارد از همه امکانات و توانمندى خود استفاده کند تا ایران، عراق و سوریه را برای متوقف نمودن هرگونه عملیات علیه سربازانش، تحت فشار قرار دهد.

از نظر همه گروه‌های مقاومت در سوریه و عراق، بهترین گزینه نظامی در این نبرد، ارائه پاسخی قاطعانه در مقابل هر تجاوز آمریکا است؛ چرا که آمریکا، فقط زبان زور را به رسمیت می‌شناسد و جز این راهی برای این گروه‌ها باقی نمانده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار