در حاشیه تشییع ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس مطرح شد؛

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اصفهان: تشییع امروز شهدای گمنام یادآور حماسه ۲۵ آبان اصفهان بود

سرهنگ رضایی گفت: تشییع با شکوه ۱۲ شهید گمنام در اصفهان یادآور حماسه ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ اصفهان بود.
کد خبر: ۶۳۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲ - 17December 2023

تشییع امروز شهدای گمنام یادآور حماسه ۲۵ آبان اصفهان بودسرهنگ پاسدار «محمد رضایی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان امروز (یک‌شنبه) در حاشیه تشییع ۱۲ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اصفهان، اظهار داشت: هر سال شهدا در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) که به عنوان روز شهید گمنام نامیده شده است در سراسر کشور تشییع می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال نیز ۲۸۰ پیکر مطهر از شهدای والامقام گمنام دفاع مقدس در این روز در سراسر کشور تشییع شدند که از این تعداد ۱۲ شهید در اصفهان تشییع شد.

رضایی با اشاره به برنامه تشییع شهدای گمنام در سراسر استان طی ۱۰ روز گذشته گفت: تشییع این شهدا در قالب کاروان «اهالی بهشت» از شامگاه ۱۵ آذر ماه از شهر کاشان شروع شد و طی این مدت با برنامه ریزی ستاد تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان، شهدا به دو گروه اصلی تقسیم شدند.

وی ادامه داد: گروه اول متشکل از ۹ شهید که در قالب ۲ کاروان در شهرستانها، شهرها و روستاهای کشور حضور یافتند و گروه دوم در قالب ۳ شهید، صبح‌ها در مدارس شهر اصفهان در سطح ۶ ناحیه آموزش و پرورش و بعد از ظهر، عصر و شب‌ها در مساجد، هیات‌های مذهبی، ادارات، اماکن نظامی حضور می‌یافتند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان اصفهان از تشییع این شهدا در سطح مدارس، افزود: تمامی برنامه‌های حضور این شهدا در مدارس اعم از آذین بندی، فضا سازی، برنامه ریزی برای تشییع در مدارس و عزاداری همه به عهده خود دانش آموزان بود.

وی اضافه کرد: کاروان «اهالی بهشت» در مجموع در قریب ۳۰ شهرستان، ۶۰ شهر، ۲۰۰ روستا حضور یافت. همچنین گروه دوم این شهدا در ۲۴۵ مدرسه حضور یافتند و حدود ۷۴هزار مخاطب اعم از دانش‌آموز، والدین دانش آموزان و فرهنگیان از برنامه‌های ویژه آن بهره‌مند شدند.

رضایی بیان داشت: همچنین پیکر مطهر این شهدا در ۳۲۰ هیات مذهبی و ۴۲ اداره و اماکن نظامی و انتظامی حضور یافت و در مجموع برنامه‌های بسیار خوبی در استان اصفهان در این مدت اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: حضور این شهدا در مدارس، هیات‌های مذهبی، مساجد، ادارت و مراکز نظامی و انتظامی به واقع یک فرصت مغتنمی برای انس بیشتر با شهدا و تجدید میثاق با شهدا که جوانان و نوجوانان، مدیران و نظامیان و در مجموع همه اقشار جامعه تا پای جان مسیر شهدا را ادامه خواهیم داد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برنامه پایانی این کاروان، گفت: امروز نیز تشییع پیکر شهدای گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدای اصفهان توسط مردم شهید پرور اصفهان حماسه‌ای جدید بود که یادآور حماسه ۲۵ آبان اصفهان بود.

وی یادآور کرد: پس از تشییع شهدا در اصفهان، پیکر پنج شهید برای خاکسپاری به شهرهای کاشان، فلاورجان، جرقویه، فریدونشهر و شاهین شهر منتقل شد و پیکر هفت شهید دیگر در روزهای آتی در شهر اصفهان در اماکنی از جمله مرکز صدا و سیما، تیپ ۴۴ و ۵۵ توپخانه ارتش تدفین و خاکسپاری خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها