نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

حضرت زهرا (س) در انحراف‌ستیزی به کمک حضرت علی (ع) آمد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: وقتی جریان حکومت از مسیر غدیر منحرف شد، حضرت زهرا (س) در انحراف‌ستیزی از هیچ اقدامی فروگذار نکرد.
کد خبر: ۶۳۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ - 17December 2023

حضرت زهرا (س) در انحراف‌ستیزی به کمک حضرت علی (ع) آمدبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به جریانات پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت: در روز ۲۸ صفر که پیامبر (ص) رحلت فرمودند روز ۲۹ صفر جمعیت به در خانه حضرت زهرا (س) حمله‌ور شدند تا مولا را به زور به مسجد ببرند و برای یک حکومت انحرافی از حضرت بیعت بگیرند.

وی افزود: اگر مولا با پای خود برای این بیعت می‌رفت یک حکومت انحرافی تثبیت می‌شد و لذا بایستی در مقابل این تهاجم یکی مقابله کند که در این زمان حضرت زهرا (س) با آنان وارد بحث شدند که نتیجه نداد و لذا حضرت با آنان وارد احتجاج شدند که، چون نتوانستند پاسخ احتجاج حضرت را بدهند ایشان را مورد تهدید قرار دادند.

علم‌الهدی ادامه داد: حضرت زهرا (س) یادآور شد که این خانه دختر پیغمبر (ص) است، میوه‌های دل پیغمبر (ص) در این خانه است. قرآن پیغمبر (ص) در این خانه است که پاسخ دادند این خانه را همراه با قرآن به آتش می‌کشیم و این کار را کردند و وارد خانه حضرت شدند و مولا را با دستان بسته به مسجد بردند، این در حالی بود که حضرت زهرا (س) را مجروح کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: دشمن‌ستیزی حضرت همچنان ادامه یافت و از هیچ اقدامی در این خصوص فروگذار نشد. از سخنرانی در مسجد گرفته تا گریه در بیت‌الاحزان برای روشنگری قبایل اطراف که فهمیده بودند جریان حکومت از مسیر غدیر منحرف شده از جمله اقدامات حضرت در این مسیر بود.

وی با بیان اینکه انحراف‌ستیزی از کفرستیزی سخت‌تر است، بیان داشت: امام علی (ع) در کفرستیزی تنها مبارزه می‌کرد، اما وقتی نوبت به انحراف‌ستیزی رسید حضرت علی (ع) با آن همه قدرت از عهده برنیامد و حضرت زهرا (س) به کمک حضرت علی (ع) آمد و در میدان انحراف‌ستیزی صف اول حضرت زهرا (س) قرار گرفت و حضرت را در انحراف‌ستیزی یاری کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: به فرموده امام باقر (ع) بعد از پیغمبر (ص) همه مرتد شدند، به جز سه تا هفت نفر، اما بقیه از فرمایش پیامبر (ص) خارج شدند و فقط همین تعداد بودند که «أشهَدُ أَنّ عَلیاً، ولی ُّالله» می‌گفتند و بقیه به سفارش پیغمبر (ص) عمل نمی‌کردند. انحراف امت را گرفت و تنها مبارزه میدان انحراف حضرت صدیقه زهرا بود.

وی گفت: از شمشیر علی (ع) در آن زمان کاری برنمی‌آمد، چراکه امیرالمؤمنین (ع) اگر شمشیر را از غلاف در می‌آورد در آن شرایط حاکم ریشه اسلام‌زده می‌شد و از اسلام جز نامی باقی نمی‌ماند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: در این شرایط میدان جنگ دست صدیقه اطهر (س) بود. جبهه انحراف‌ستیزی در دست حضرت بود و در این ستیز زهرای اطهر فاتح شدند و این همانند پیروزی‌های علی (ع) در جنگ‌های ایشان بود، اما این انحراف‌ستیزی به قیمت شهادت حضرت زهرا (س) و درد و رنج امیرالمؤمنین (ع) در یک عمر ختم شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: فتح این انحراف‌ستیزی با حضرت زهرا (س) بود، اما این به سادگی نبود تا حضرت علی (ع) بایستد و نگاه کند، بر سر حضرت زهرا (س) بین در و دیوار چه می‌آید. مصیبت حضرت فاطمه زهرا (س) آنقدر سنگین بود که قبل از وقوع، حضرت رسول (ص) را غمگین کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار