خاکسپاری ۵ شهید گمنام دفاع مقدس در ۴ بوستان و یک مرکز دانشگاهی استان قم

پیکر‌های مطهر ۵ شهید گمنام دفاع مقدس امروز در انشگاه فنی و حرفه‌ای دختران و ۴ بوستان شهری قم به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۶۳۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ - 17December 2023

خاکسپاری ۵ شهید گمنام دفاع مقدس در ۴ بوستان و یک مرکز دانشگاهی استان قم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، پیکر‌های مطهر ۵ شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس، امروز پس از تشییع از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا میدان جانبازان، در ۴ بوستان شهری و یک دانشگاه به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر شهید گمنام ۳۰ ساله مربوط به عملیات عاشورای ۲ در چنگوله، امروز پس از پایان تشییع عمومی، به میدان توحید منطقه نیروگاه قم منتقل گردید و از آنجا بر روی دست‌های مردم ولایتمدار و هیات‌های عزاداری فاطمیه تا بوستان حافظ تشییع و در همین مکان به خاک سپرده شد.

همزمان پیکر مطهر شهید گمنام ۲۵ ساله مربوط به عملیات کربلای پنج در شلمچه، از آستان مقدس امامزاده سید معصوم (ع) نیروگاه تا بوستان گل‌ها تشییع و پس از برگزاری مراسم عزاداری و روایتگری، در همین بوستان خاکسپاری شد.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور داشت.

سومین پیکر مطهر شهیدی که امروز به خاک سپرده شد، مربوط به جوانی ۱۹ ساله تفحص شده در منطقه سومار بود که از محل یادمان شهید گمنام شهرک امام حسن (ع) تا بوستان لاله واقع در مجاورت میدان آزادگان قم تشییع و در نقطه مشخصی از این بوستان به خاک سپرده شد.

سردار مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه قم طی سخنانی در این مراسم، همزمانی تشییع شهدای گمنام با ایام فاطمیه را مورد توجه قرار داد و بر اهمیت موضوع ولایت پذیری و تبعیت از ولایت در جامعه تاکید کرد.

چهارمین شهید گمنام، تفحص شده در فکه و عملیات والفجر مقدماتی بود که از گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) قم تا بوستان شهریار واقع در انتهای بلوار کارگر تشییع و در مکان مورد نظر این بوستان خاکسپاری شد.

پنجمین شهید گمنام خاکسپاری شده امروز، جوان ۳۰ ساله مربوط به عملیات خیبر در جزیره مجنون بود که با حضور حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و با استقبال پرشور اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران قم در این دانشگاه به خاک سپرده شد.

در تمامی مراسم فوق، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئول تدفین شهدای گمنام حضور داشت.

دو شهید گمنام دیگر، طی روز‌های سه شنبه ۲۸ آذر ماه و جمعه اول دی ماه به ترتیب در شهرک شکوهیه و بوستان شهدای آذر قم خاکسپاری خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار