در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

سخنگوی ستاد سالگرد شهید سلیمانی: مردم کرمان آماده میزبانی از زائران مزار حاج قاسم در دهه مقاومت هستند

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» گفت: شهر کرمان و به‌ویژه مردم این شهر آماده میزبانی از زائران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در دهه مقاومت هستند.
کد خبر: ۶۳۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۱ - 19December 2023

آمادگی شهر کرمان برای میزبانی از زائران سالگرد حاج قاسمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، از روزی که پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای شهر کرمان و در کنار همرزمانش در لشکر ۴۱ ثارالله جای گرفت، این مکان به محلی برای زیارت مردم از شهر‌ها و روستا‌های دور و نزدیک کشور و حتی دیگر کشور‌های جهان شد.

هر روزه زائران زیادی به منظور زیارت مزار شهدا به گلزار شهدای شهر کرمان می‌روند و این محل به معادگاه عاشقان سردار مقاومت مبدل شده است. به‌واسطه تدفین پیکر حاج قاسم سلیمانی در این نقطه بسیاری دیگر از شهدای ناشناخته لشکر ۴۱ ثارالله شناخته شده‌اند و مزار شهیدان «حسین یوسف‌اللهی» که حاج قاسم وصیت کرده بود در کنار او دفن شود و وی را عارف خوانده بود و یا شهید «عبدالحمید مغفوری» که او نیز از عرفا بود محل زیارت است.

پس از گذر از بیماری فراگیر کرونا در کشور از سال ۱۴۰۰ کاروان‌های ویژه زیارت مزار حاج قاسم در دهه مقاومت و همزمان با ایام سالگرد شهادت او به راه افتاد و شهر کرمان در ۱۰ روز میزبان زائران شهدا و عاشقان حاج قاسم از ایران و خارج از ایران بوده است.

امسال نیز قرار است ویژه برنامه‌هایی به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم در شهر کرمان برگزار شود و این شهر آماده میزبانی از زائران است.

«سید مجتبی ابطحی» سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس در خصوص تمهیدات اندیشیده شده جهت هرچه بهتر برگزار کردن مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان و میزبانی از زائران شهید گفت: مردم کرمان در سال گذشته نیز اعلام کردند آمادگی پذیرایی از زائران حاج قاسم را دارند و این اتفاق افتاد و امسال نیز مردم و مسئولان این شهر کرمان برای میزبانی از زوار اعلام آمادگی کرده‌اند.

سخنگوی ستاد چهارمین سالگرد گرامیداشت شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» بیان کرد: با موکب‌هایی که در شهر کرمان برپا می‌شود هماهنگ شده است و کسانی که علاقه‌مند هستند در این ایام به کرمان سفر کنند می‌توانند با این موکب‌ها هماهنگی لازم را برای اسکان و پذیرایی به عمل آورند.

ابطحی گفت: چند مهمانسرا و مهمانپذیر هم آماده شده‌ و منزل شهید یا همان بیت‌الزهرا (س) هم آماده پذیرایی از زائران است. همچنین تعدادی از حسینیه‌ها و مساجد نیز برای اسکان زائران اعلام آمادگی کردند.

وی در خصوص برنامه‌ریزی برای توسعه حمل و نقل در ایام سالگرد گفت: وزیر محترم راه قول‌هایی در این زمینه داده است و قرار است در آن ایام برای سفر به سمت کرمان از طریق جاده‌ای و ریلی تمهیداتی اندیشیده شود.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار