یادداشت/ مهدی شهرودی

راهبرد یمن در نبرد غزه

اقدام شجاعانه انصارالله ‎یمن در محدودسازی رفت و آمد شناور‌ها به سرزمین‌های اشغالی، شاهرگ حیاتی صهیونیست‌ها را تحت فشار قرار داده و تداوم جنایت در غزه و کرانه باختری را مختل کرده است.
کد خبر: ۶۳۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۶ - 19December 2023

نقش استراتژیک یمن در جنگ غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - مهدی شهرودی؛ هفتاد و چهار روز از عملیات موفقیت‌آمیز طوفان‌الاقصی می‌گذرد؛ عملیاتی که هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها را به کلی درهم شکست و منجر شد که مسئله فلسطین دوباره به موضوع اول جهان مبدل شود.

پس از پایان آتش‌بس موقتی که در میانه جنگ در غزه اعلام شده بود، رژیم کودک‌کش صهیونیستی بمباران وحشیانه مناطق مختلف غزه را از سر گرفت و جنایات زیادی را در غزه مرتکب شد.

در این میان گروه‌های مقاومت فلسطینی در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، مناطق اشغالی فلسطین را با موشک هدف قرار دادند و خسارات سنگینی به رژیم اشغالگر قدس وارد کردند.

همچنین گروه‌های مقاومت فلسطینی در نبرد زمینی در غزه، خسارات سنگینی به تجهیزات نظامی صهیونیست‌ها وارد کردند و تعداد زیادی از صهیونیست‌ها را به هلاکت رساندند.

رژیم صهیونیستی در جنایات جدیدی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، با گرسنه نگه داشتن ساکنان این منطقه، یک جنایت جنگی مرکتب شده و به عمد مانع رسیدن آب، غذا، سوخت و کمک‌های امدادی به مردم نوار غزه می‌شود.

با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، در روز‌های اخیر کشور طی بیانیه‌ای یمنی‌ها اعلام کردند که آنچه نوار غزه با آن مواجه است، از ضعف نظام رسمی عربی و تبانی برخی کشور‌های عربی با دشمن صهیونیستی است و ما به دلیل احساس مسئولیت دینی، اخلاقی، انسانی، ملی و در پاسخ به خواسته مردم یمن عزیز تعداد زیادی موشک بالستیک، کروز و پهپاد به اهداف مختلف دشمن صهیونیستی شلیک کرده و رسما وارد نبرد با صهیونیست‌ها شدیم. 

یمن کشوری تاثیرگذار در معادلات منطقه بوده که هفت سال مقاومت جانانه‌ای در برابر تجاوز‌های ائتلاف عربی داشته است و تسلط این کشور بر تنگه باب المندب، مانع از حرکت کشتی‌های سوخت به سرزمین‌های اشغالی شده است؛ این درحالی است کشور‌های عربی هیچ‌گونه اقدام عملی برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی نداشتند.

اقدام شجاعانه انصارالله ‎یمن در محدودسازی رفت‌وآمد شناور‌ها به سرزمین‌های اشغالی، شاهرگ حیاتی صهیونیست‌ها را تحت فشار قرار داده و صهیونیست‌ها را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است. 

اقدام موثر یمن در تنگه باب المندب می‌تواند الگویی برای کشور‌های عربی باشد و همانطور که اعلام شد تنها با برقراری آتش‌بس دائمی، توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه و ارسال کمک‌های بین‌المللی به مردم این منطقه می‌تواند منجر به پایان عملیات دریایی یمن علیه دشمن صهیونیستی شود.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار