یک شرکت کشتیرانی دیگر عبور از دریای سرخ را متوقف کرد

شرکت حمل و نقل دریایی Evergreen با تعلیق ورود به دریای سرخ اعلام کرد تا اطلاع ثانوی مراودات مربوط به انتقال کالا با بنادر اسرائیلی را متوقف خواهد کرد.
کد خبر: ۶۳۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ - 18December 2023
یک شرکت کشتیرانی دیگر عبور از دریای سرخ را متوقف کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ادامه انصراف شرکت‌های کشتیرانی از انتقال کالا به از طریق دریای سرخ، شرکت تایوانی Evergreen (اورگرین) نیز امروز اعلام کرد که انتقال کالا به اسرائیل و عبور از دریای سرخ را به حالت تعلیق در آورده است.
 
Evergreen که یکی از بزرگترین شرکت‌های حمل و نقل کانتینری در جهان است، افزود: «کشتی‌هایی که در خدمات منطقه‌ای بنادر دریای سرخ قرار دارند به سمت آب‌های امن اطراف حرکت خواهند کرد و منتظر اطلاع بعدی خواهند بود».
 
این شرکت اعلام کرد صادرات و واردات کالا از طریق بنادر اسرائیلی را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است. 
 
ساعتی پیش نیز شرکت نفتی بریتیش پترولیوم امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام ترانزیت از مسیر دریای سرخ را متوقف می‌کند و از مشتریان خود خواسته که «شرایط فعلی منطقه را درک کنند».
 
پیش از این شرکت‌های کشتیرانی مرسک، و هاپاگ لوید و شرکت‌های کشترانی مدیترانه (MSC) و CMA CGM تصمیم گرفتند که تردد خود را از این مسیر متوقف کنند.
 
در این راستا محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره گفت: «هر اقدامی که نیرو‌های مسلح یمن انجام می‌دهند مربوط به رفع محاصره و توقف تجاوزات در غزه است و عملیات‌های ما فقط برای هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به مقصد بنادر این رژیم حرکت می‌کنند، است. پس تأکید می‌کنیم که دریای سرخ برای تمامی کشتی‌ها منطقه امنی است، به جز کشتی‌هایی که به نحوی به دشمن اسرائیلی مرتبط هستند».
 
عبدالسلام تأکید کرد: «هر کسی که خواستار توقف عملیات‌های ماست باید محاصره غزه را از بین برده و غذا و دارو وارد غزه کند».
 
در هفته‌های اخیر به موازات تشدید حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند را تنگ‌تر کرده و پیش از این هم با پهپاد و موشک، اراضی اشغالی فلسطین و به طور مشخص بندر ایلات را هدف قرار داده است.
 
۴۰ درصد تجارت بین‌المللی جهان از طریق این تنگه که بین یمن، در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره عربستان و قاره آفریقا می‌گذرد، انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار