در نشست مشترک خبری با نخست‌وزیر مجارستان؛

اردوغان: تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری آتش‌بس در غزه جریان دارد

رییس‌جمهور ترکیه امروز در نشست مشترک خبری با نخست‌وزیر مجارستان گفت: تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری آتش‌بس در غزه جریان دارد.
کد خبر: ۶۳۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳ - 18December 2023
اردوغان: تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری آتش‌بس در غزه جریان داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه طی سخنانی در نشست مشترک خبری با «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان در بوداپست، پایتخت این کشور اظهار داشت: با بیانیه سیاسی مشترکی که با اوربان امضا کردیم، روابط خود را از سطح شراکت راهبردی به سطح شراکت راهبردی تقویت شده ارتقا دادیم.
 
رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: در دیدارمان (با اوربان) در مورد مسائل جاری از جمله روابط ترکیه و اتحادیه اروپا، تحولات اوکراین و غزه گفت‌وگو کردیم.
 
رجب طیب اردوغان یادآور شد: حجم تجارت ما با مجارستان طی ۱۱ ماه سال جاری (میلادی) از حجم سال گذشته پیشی گرفته و به چهار میلیارد دلار رسیده است.
 
اردوغان تاکید کرد: ما از روز اول تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای را برای برقراری آتش بس فوری در غزه و جلوگیری از افزایش درگیری‌ها انجام داده ایم.
 
وی ادامه داد: جامعه بین الملل یک مسؤولیت اصلی دارد که باید پیام‌های مناسب را به اسرائیل داده و به پایان یافتن کشتار موجود در نوار غزه کمک کند.
 
از سوی دیگر، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان نیز در این نشست خبری مشترک گفت: روابطمان با ترکیه را به سطح شراکت راهبردیِ تقویت شده ارتقا دادیم. نمی‌دانم سطح بالاتر از این وجود دارد یا نه. از نظر دیپلماسی این بالاترین سطح دوستی و برادری است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها