نتایج نظرسنجی دانشگاه هاروارد نشان داد؛

حمایت ۵۱ درصد جوانان آمریکایی از انحلال رژیم صهیونیستی

یک نشریه آمریکایی نوشت: طبق نظرسنجی دانشگاه هاروارد، بیش از نیمی از جوانان آمریکایی از ایده پایان حاکمیت اسرائیل و تحویل اراضی اشغالی به ساکنان اصلی آن و نمایندگان مقاومت حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۶۳۸۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹ - 19December 2023

حمایت ۵۱ درصد جوانان آمریکایی از انحلال رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، نشریه آمریکایی «نشنال ریویو» روز یکشنبه با استناد به نظرسنجی دانشگاه هاروارد نوشت: علی رغم حمایت جامعه آماری آمریکایی در سنین بالاتر از اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین، بیش از ۵۱ درصد از جوانان آمریکایی ۱۸ تا ۲۴ ساله که بیش از نیمی از جوانان ایالات متحده را تشکیل می‌دهند، خواهان شکست اسرائیل در برابر جناح‌های مقاومت فلسطین هستند.

در این گزارش آمده است که ۳۱ درصد افراد بین ۲۴ تا ۳۵ سال، ۲۴ درصد افراد بین ۳۵ تا ۴۴ سال، ۱۵ درصد افراد بین ۴۵ تا ۵۴ سال و ۱۳ درصد افراد بین سنین ۵۵ تا ۶۴ سال از ایده نابودی اسرائیل حمایت می‌کنند.

نظرسنجی دانشگاه هاروارد آمریکا نشان می‌دهد که ۳۲ درصد از جوانان آمریکایی از ایده راه حل تشکیل «دو دولتی» حمایت می‌کنند، در حالی که ۱۷ درصد معتقدند که کشور‌های عربی باید آوارگان فلسطینی را در بافت جمعیتی خود جذب کنند.

این گزارش می‌افزاید: ۶۰ درصد از کل شرکت کنندگان در این جامعه آماری، ایده راه حل «دو دولتی» را ترجیح داده‌اند.

همچنین ۶۰ درصد از همان گروه سنی (۱۸-۲۴) آمریکایی معتقدند عملیات طوفان الاقصی و حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل، نتیجه طبیعی ستم‌هایی است که اسرائیل طی دهه‌های گذشته بر فلسطینی‌ها روا داشته است.

همین میزان (۶۰ درصد) در همین گروه سنی معتقدند اسرائیل مرتکب «نسل کشی» شده است.

۶۷ درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله هم گفتند که معتقدند با یهودیان «باید به عنوان سرکوبگر رفتار شود» - موضعی که ۷۳ درصد آمریکایی‌ها در میانگین سنی مختلف، با آن مخالف بودند و آن را «ایدئولوژی نادرست» نامیدند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد ۶۰ درصد از جوانان در رده سنی ۱۸-۲۴ سال آمریکایی، معتقدند «یهودی‌ها ظالم هستند.»

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد اکثریت ۶۹ درصدی آمریکایی‌ها پیگیر وقایع و اخبار جنگ غزه هستند در حالی که در بین جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال این رقم ۸۱ درصد است و نشان می‌دهد جوانان آمریکایی بسیار بیشتر از دیگر گروه‌های سنی پیگیر وقایع غزه هستند.

نظرسنجی هاروارد- هریس در روز‌های ۱۳ و ۱۴ دسامبر ۲۰۲۳ و از میان ۲۰۳۴ نفر انجام شده است.

گفتنی است در هفته‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌ها و مدارس آمریکایی صحنه تظاهرات گسترده ضد اسرائیلی و در حمایت از فلسطین بوده است، به نحوی که لابی اسرائیل در کنگره آمریکا با نگرانی از وضعیت افکار عمومی آمریکا، پس از فشار برای استعفای رئیس دانشگاه پنسیلوانیا، درصدد است رؤسای برخی دیگر از معروف‌ترین دانشگاه‌های آمریکا از جمله هاروارد را نیز مجبور به استعفا کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار