رییس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

آمادگی ایران برای تولید مشترک اقلام سلامت محور با کشور لیبی

محمدی در دیدار با معاون وزارت بهداشت لیبی بر تولید مشترک اقلام سلامت محور و انتقال تکنولوژی بین دو کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۶۳۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷ - 19December 2023

آمادگی ایران برای تولید مشترک اقلام سلامت محور با کشور لیبیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سید حیدر محمدی» رییس سازمان غذا و دارو در دیدار با «عزام الهادی عمر» معاون وزارت بهداشت لیبی به تولید ٩٩ درصد دارو‌ها در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: ایران در حوزه تولید دارو، تجهیزات پزشکی، محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی و شیرخشک‌ها به خودکفایی رسیده است.

وی افزود: اکنون شش واکسن برای کرونا در ایران توسط دانشمندان ایرانی تولید می‌شود و آمادگی تولید مشترک این واکسن‌ها، دارو‌ها و سایر اقلام حوزه سلامت و همچنین انتقال تکنولوژی به لیبی را داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: صادرات واکسن‌های ایرانی به کشور‌های همسایه، نشان‌دهنده توانمندی‌های ایران در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی است.

محمدحسین نیکنام، دستیار ویژه وزیر بهداشت و مدیرکل همکاری‌های بین الملل نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت موضوع سلامت در جهان، گفت: آمادگی داریم با همکاری لیبی، زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه سلامت را شناسایی کرده و توسعه دهیم.

وی افزود: ما در زمینه‌های تولید دارو، تجهیزات پزشکی، تحقیقات پزشکی، آموزش پزشکی و پژوهش، می‌توانیم با کشور لیبی همکاری داشته باشیم.

عزام الهادی عمر معاون وزیر بهداشت کشور لیبی نیز با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور، گفت: ایران کشوری پیشرو در حوزه سلامت است و ما آمادگی داریم همکاری‌های خود را با این کشور در زمینه‌های مختلف پزشکی و بهداشتی گسترش دهیم.

وی افزود: علاقه‌مند هستیم تا از تجربیات و دانش ایران در حوزه تولید دارو، تجهیزات پزشکی و تحقیقات پزشکی نیز بهره‌مند شویم.

نیکنام با تاکید بر اهمیت موضوع سلامت در جهان، گفت: آمادگی داریم با همکاری لیبی، زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه سلامت را شناسایی کرده و توسعه دهیم.

وی افزود: ما در زمینه‌های تولید دارو، تجهیزات پزشکی، تحقیقات پزشکی، آموزش پزشکی و پژوهش، می‌توانیم با کشور لیبی همکاری داشته باشیم.

در پایان این دیدار، طرفین به منظور بررسی زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه سلامت پیشنهاداتی را مطرح کردند و قرار است در روز‌های آینده در جلسات مشترک و همچنین طی بازدید‌های هیأت وزارت بهداشت لیبی از مراکز حوزه سلامت، این پیشنهادات بررسی و اجرایی شود.

براساس این گزارش از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این دیدار می‌توان به همکاری در تولید دارو و تجهیزات پزشکی، تحقیقات پزشکی، آموزش پزشکی، اورژانس و انتقال خون و پیشگیری از بیماری‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار