دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

پاسخ صریح شهید تازه تفحص‌شده به شبهه‌افکنان/ تابوتی که گنجینه میراث ملت ایران است+ فیلم

تشییع ۲۸۰ شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) که پیکر‌های مطهر آن‌ها در مناطق عملیاتی دفاع مقدس تفحص شده است، واکنش برخی مخالفان را که تحمل مشاهده اثرگذاری این حرکت عظیم مردمی و فرهنگی را ندارند برانگیخت.
کد خبر: ۶۳۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۷ - 20December 2023

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، تشییع ۲۸۰ شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) که پیکر‌های مطهر آن‌ها در مناطق عملیاتی دفاع مقدس تفحص شده است، واکنش برخی مخالفان را که تحمل مشاهده اثرگذاری این حرکت عظیم مردمی و فرهنگی را ندارند برانگیخت.

چه چیزی درون تابوت شهداست؟+ فیلم

شهدا در یک روز تشییع می‌شوند، اما روز‌ها و ماه‌ها تلاش می‌شود شهیدی تفحص شود تا چشم‌انتظاری خانواده‌ای پایان یابد.

روز دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ پیکر مطهر یک شهید دیگر در جریان کاوش پیکرهای شهدا کشف شد. سردار «سید محمدرضا باقرزاده» فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به کشف پیکر مطهر این شهید دفاع مقدس اظهار داشت: «لحظاتی پیش پیکر مبارک و طیبه شهید عزیز پاسداری از شهدای عملیات خیبر در جزیره مجنون جنوبی عراق پیدا شد. فرآیند پیدا شدن این شهید و محل بر جای ماندن او به‌خوبی گویای این معناست که این شهید چگونه و کجا پیدا شده و در چه عمقی از خاک قرار داشته است.»

وی افزود: «این شهید الان چه پیامی را می‌تواند برای آن افرادی که شبهه می‌کنند، داشته باشد. شبهه‌هایی در مورد چگونگی پیدا شدن این شهدا و اینکه اساساً این افراد شهید هستند یا خیر و یا آن چیزی که داخل تابوت‌ها قرار می‌گیرد چیست؟! همه این‌ها را همین شهید عزیز یکجا پاسخ می‌دهد.»

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه تصریح کرد: «امیدوارم روشنگری این شهید همیشه برای کسانی که مسئله را باور ندارند درسی باشد. در این رابطه ما گله‌مند هستیم که با این مسئله غیرمنصفانه برخورد می‌کنند. به هر حال وظیفه بود این مسائل به اطلاع عموم مردم رسانده شود. تا آن کسانی‌که هنوز نسبت به این عملیات شبهه‌افکنی می‌کنند بیدار شوند و با شهدا این‌طور رفتار نکنند.»

به گزارش دفاع‌پرس، آیین تشییع پیکر مطهر ۲۸۰ شهید گمنام روز یکشنبه (۲۶ آذر) همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) در تهران و سراسر کشور با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و حضور پرشور مردم شهیدپرور و انقلابی ایران اسلامی برگزار شد.

براساس این گزارش، پیکرهای پاک و مطهر ۱۱۰ شهید در تهران، از خیابان انقلاب به سمت معراج الشهداء و پیکرهای ۱۷۰ شهید گمنام نیز در ۳۰ استان دیگر در دستان مردم انقلابی و ولایتمدار کشورمان تشییع شدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار