اعتراض شدید قاهره به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرز غزه و مصر

مصر به حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به محور «صلاح الدین» در مرز نوار غزه و مصر به شدت اعتراض کرد.
کد خبر: ۶۳۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ - 19December 2023

اعتراض شدید قاهره به حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرز غزه و مصربه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که مصر پس از بمباران محور صلاح الدین موسوم به «محور فیلادلفیا» در امتداد مرز بین نوار غزه و مصر، خشم شدید و بی‌سابقه خود را در واکنش به این اقدام ابراز کرد.

به گفته منابعی که با پایگاه خبری صهیونیستی I۲۴NEWS گفت‌وگو کردند، اسرائیل از وجود تونل‌هایی در شرق رفح در امتداد محور صلاح الدین بیم دارد. این در حالی است که قاهره بار‌ها به صراحت اعلام کرده است که منطقه مرزی فاقد هرگونه تونلی است که نوار غزه و شبه جزیره سینا را به هم وصل کند.

مصر خشم و اعتراض شدید خود را به طرف اسرائیلی به علت انجام چندین حمله در نزدیکی محور صلاح الدین در حد فاصل مصر و نوار غزه ابلاغ کرده است، به ویژه که بر اساس توافق دوجانبه انجام هر گونه اقدام نظامی در این محور مستلزم کسب مجوز قبلی از طرف مقابل است.

در همین زمینه، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد که نگرانی شدیدی در میان سرویس‌های امنیتی اسرائیل از فرار مقامات ارشد حماس از طریق تونل‌های واقع در زیر محور صلاح الدین به شبه جزیره سینا وجود دارد و به همین علت این محور بمباران می‌شود.

این روزنامه افزود که حملات و عملیات‌های انجام شده در محور صلاح الدین پس از هفتم اکتبر منجر به افزایش تنش در روابط اسرائیل و مصر شد و حتی توافقات قبلی را تضعیف کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار