به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاعپرس، سردار سرتیپ پاسدار «رمضان شریف» سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوره توانمندسازی مدیران خبرگزاریهای استانی و مدیران گروههای تلویزیونی سپاه در استانها، اظهار داشت: افکار عمومی یک جریان سیال است و از اخباری متأثر میشود که توسط رسانهها در سطح جامعه اطلاعرسانی میشوند.
شریف افزود: امروز نیاز جامعه و افکار عمومی تزریق اخبار امیدآفرین بر پایه حقایق موجود در جامعه است که بسیج با اقدامات متنوع خود میتواند محور و خطشکن این میدان باشد.
مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به اینکه همپوشانی و همافزایی میان رسانههای دلسوز برای امیدآفرینی یک نیاز مهم و اساسی است، گفت: خبرگزاری بسیج میتواند حول این محور عهدهدار نقش یک هماهنگکننده فعال پویا و هوشمند شود.
وی در ادامه با تشریح حوزههای عملیات روانی و هجمههای رسانهای دشمن خاطرنشان کرد: یکی از هجمههای جدی دشمن علیه انقلاب اسلامی در حوزه عملیات روانی و رسانهای در حال انجام است که در این راستا سازمان بسیج مستضعفین میتواند مدافع و مبلّغ خوب و تأثیرگذاری برای گسترش فرهنگ بسیجی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.
شریف با اشاره به اهمیت مخاطبشناسی در تولید محتوای رسانهای بیان کرد: امروز بسیج و به طور اختصاصی خبرگزاری بسیج میتواند با تولید محتوای تأثیرگذار در حوزه جهاد تبیین و روایت حقایق و واقعیات در عرصه پیشرفتها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی رسالت و وظیفه خطیر خودش را با موفقیت به منصه ظهور برساند.
سخنگوی سپاه با تأکید بر اینکه امروز نیاز جامعه و افکار عمومی تزریق اخبار امیدآفرین است، همپوشانی و همافزایی میان رسانههای دلسوز انقلاب اسلامی در این زمینه را ضروری و اجتنابناپذیر توصیف کرد و افزود: تشکیل بانک اطلاعات سوژههای امیدآفرین پشتوانه نقشآفرینی رسانههای بسیج و جبهه انقلاب در این عرصه است.
وی در پایان برگزاری دورههای توانمندسازی اصحاب رسانه در عرصههای مختلف برای ارتقای قدرت تأثیرگذاری بر مخاطب و اقناع افکار عمومی و ایجاد همدلی و یکپارچگی ملی را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از مباحثی که میتواند برای توانمندسازی در این عرصه کمک کند، برگزاری اینگونه دورهها و هماندیشی پیرامون موضوعات و مسائل تخصصی در حوزه رسانه و افکار عمومی است که میتواند با انتقال تجارب و دستاوردهایی که در حوزه افکار عمومی، دانش رسانهای، شناخت جغرافیای مخاطب و شناخت مخاطب حاصل شده است را در تبادل و اشتراک قرار دهد.
انتهای پیام/ 231