به گزارش گروه بینالملل دفاعپرس، روزنامه عبری اسرائیل هیوم در این باره گزارش داد شرکت ترانزیتی «زیم» رژیم صهیونیستی اعلام کرده هزینه جابجایی هر کانتینر به مقصد سرزمینهای اشغالی را از صد دلار به ۴۰۰ دلار افزایش میدهد.
همچنین نشریه «گلوبس» در گزارشی تأکید کرد از ابتدای سال جاری میلادی سهام شرکتهای کشتیرانی اسرائیلی حدود ۲۳ درصد از ارزش بازار خود را از دست داده اند و اکنون شرکتهای بزرگ کشتیرانی، حرکت کشتیهای خود از طریق دریای سرخ را متوقف کردهاند.
پایگاه العربی الجدید در گزارشی به تاثیرات جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه بر تردد کشتیهای اسرائیلی در دریای سرخ و خسارتهای وارد شده ناشی از این جنگ بر شرکتهای حمل و نقل دریایی این رژیم پرداخت و به نقل از کارشناسان نوشت: با تشدید حملات نیروی دریایی یمن به کشتیهای رژیم صهیونیستی یا کشتیهایی که برای این رژیم حامل کالا در دریای سرخ هستند، خسارت کشتیها و حق بیمه آنها بالا خواهد رفت، به ویژه برای صاحبان کشتیهای اسرائیلی که قیمتهای بیمه آنها در زمان کنونی۲۵۰ درصد افزایش یافته است.
العربی الجدید در ادامه گزارش خود آورده است که «دیوید اوسلر» یک بیمه گر در شرکت «لویدز اینتلیجنس» تامین کننده اطلاعات مربوط به امور کشتیرانی به شبکه تلویزیونی ویرجینیا گفته است که برخی از شرکتهای بیمه از پوشش بیمه کشتیهای «اسرائیلی» خودداری میکنند.
در این زمینه، سازمان آمریکایی اعتبارسنجی «استاندارد اند پورز» در گزارشی ادعا کرد که حملات نیروهای مسلح یمن به کشتیهای «اسراییلی» حدود ۲۲ درصد از بازار جهانی کشتیرانی را مختل کرده است.
در عین حال شرکت بزرگ کشتیرانی دانمارکی مرسک که ۱۵ درصد از بازار جهانی حمل و نقل کانتینری دریایی را در اختیار دارد، تمامی حمل و نقل دریایی خود از بابالمندب را تا اطلاع ثانوی متوقف کرده است. همچنین شرکت حمل و نقل دریایی «هاپاگ لوید» که هفت درصد از بازار جهانی حمل و نقل دریایی را در اختیار دارد، حرکت کشتیهای خود از طریق دریای سرخ را متوقف کرده است و شرکت نفتی «بریتیش پترولیوم» نیز حمل و نقل تمام محمولههای خود را از طریق بابالمندب تعلیق کرده است.
نشریه اسرائیلی گلوبس اعلام کرده که چهار شرکت از پنج شرکت بزرگ کشتیرانی جهان حرکت کشتیهای خود در دریای سرخ را متوقف کردهاند.
انتهای پیام/ 118