براساس سخنان جان کربی؛

آمریکا نام انصارالله را در فهرست تروریستی قرار نخواهد داد

کربی در سخنانی گفت: هنوز تصمیمی در مورد طبقه‌بندی نیرو‌های یمن به عنوان یک سازمان تروریستی نگرفته‌ایم.
کد خبر: ۶۳۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ - 20December 2023

آمریکا نام انصارالله را در فهرست تروریستی قرار نخواهد دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، «جان کربی»، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در سخنانی اظهار داشت: عملیات چندملیتی به رهبری ایالات متحده برای مقابله با حملات نیرو‌های یمنی در دریای سرخ فعالیت خواهد کرد.

کربی در سخنان خود تاکید کرد که ما در حال حاضر در حال بررسی وضعیت نیرو‌های یمنی هستیم، اما هنوز تصمیمی در مورد طبقه‌بندی نیرو‌های حوثی به عنوان یک سازمان تروریستی نگرفته‌ایم.

به گفته کربی، آمریکا و شرکای آن هر کاری که لازم باشد برای محافظت از کشتی‌ها در دریای سرخ انجام خواهند داد.

این مقام آمریکایی افزود: «نیروی ویژه دریایی یک ابتکار امنیتی چند ملیتی است که نظارت دریایی و دفاع از کشتی‌ها را انجام می‌دهد و کشتی‌ها و هواپیما‌های کشور‌هایی که به گروه ضربت می‌پیوندند، با نیرو‌های آمریکایی در دریای سرخ همکاری خواهند کرد، هرچند پیوستن به نیروی دریایی داوطلبانه است و هر کشور با توجه به تصمیم خود، سطح مشارکتش را تعیین می‌کند.»

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در کاخ سفید همچنین تاکید کرد که آمریکا و شرکا برای محافظت از کشتی‌ها در دریای سرخ آنچه را که لازم است انجام خواهند داد، هرچند واشنگتن امیدوار است که بتواند کشور‌ها و قابلیت‌های دیگری را به نیروی دریای سرخ اضافه کند.

دو روز پیش نیز، مقامات دولت آمریکا به رسانه‌ها اعلام کرده بودند که در حال بررسی ارزش راهبردی هدف قرار دادن نیرو‌های مسلح یمن و دامن زدن به یک درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه هستند. کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا مستقر در منطقه همچنین بار‌ها از جمله اوایل روز شنبه، پهپاد و موشک‌هایی که به ادعای آنان از یمن پرتاب شده بودند، هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار