بلومبرگ خبر داد؛

فتح آسمان «اسرائیل» با پهپادهای ارزان‌قیمت حماس

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی به مقایسه عملکرد پهپاد‌های حماس با تجهیزات پیشرفته ارتش اسرائیل پرداخته ونوشته پهپاد‌های دست‌ساز و ارزان‌قیمت حماس بهتر از تجهیزات پیشرفته ارتش اسرائیل عمل کرده‌اند.
کد خبر: ۶۳۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ - 20December 2023

فتح آسمان «اسرائیل» با پهپادهای ارزان‌قیمت حماسبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، وبگاه شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی به مقایسه عملکرد پهپاد‌های حماس با تجهیزات پیشرفته ارتش اسرائیل پرداخته و نوشته پهپاد‌های دست‌ساز و ارزان‌قیمت حماس بهتر از تجهیزات پیشرفته ارتش اسرائیل عمل کرده‌اند.

بلومبرگ می‌نویسد: در ۷ اکتبر آنچه باعث سردرگمی وآشفتگی سربازان اسرائیلی در جبهه جنوبی شد پرتاب راکت از غزه نبود بلکه صدای همهمه‌ای غیرمعمول و ناآشنا در بالای سرشان بود که تا آن زمان نشنیده بودند.

بلومبرگ نوشته در جریان حملات ۷ اکتبر ناوگانی از پهپاد‌هایی که تنها با ۶۵۰۰ دلار در فضای اینترنت قابل خریداری هستند آسمان بالای حصار مرزی ۱ میلیارد دلاری اسرائیل را فتح کردند.

طبق این گزارش، استفاده حماس از پهپاد‌های تجاری برای حمله همان راهبردی است که اوکراین هم در روز‌های اول حمله روسیه از آن استفاده می‌کرد. به نوشته بلومبرگ، این راهبرد یکی از آسیب‌پذیری‌های اصلی پدافند‌های هوایی و زمینی اسرائیل را آشکار کرد.

حماس با دور زدن سامانه‌های پایشی پیشرفته اسرائیل توانست از حصار مرزی اسرائیل عبور کرده و حملات ۷ اکتبر را انجام دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها