شهردار اردبیل:

قرآن خطی با قدمت بیش از یک قرن در موزه عمارت شهرداری رونمایی شد

«صفری» گفت: قرآن خطی با قدمت ۱۱۵ سال اثر زنده یاد ملا محمدرضا قرآن نویس در موزه عمارت شهرداری رونمایی شد.
کد خبر: ۶۳۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ - 20December 2023

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، «محمود صفری» شهردار اردبیل در آئین رونمایی از قرآن خطی نفیس در موزه عمارت شهرداری اردبیل اظهار داشت: قرآن خطی با قدمت ۱۱۵ سال اثر زنده یاد ملأ محمدرضا قرآن نویس در موزه عمارت شهرداری رونمایی شد.

وی به حضور فرماندار اردبیل، رئیس شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولان و اساتید و بزرگان شهر در این آئین اشاره کرد و افزود: این قرآن توسط اهالی روستای «جگرکندی» نمین به موزه شهرداری اهدا و در قفسه‌های مخصوص جهت بازدید علاقمندان تعبیه شده است.

شهردار اردبیل با اشاره به رونمایی از سردیس شاعر عاشورایی استاد «ناصح اردبیلی» و تالار تعزیه بیان کرد: تلاش می‌کنیم این اسناد و آثارِ مربوط به فرهنگ و تاریخ و هویت اردبیل را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

صفری با تاکید بر ضرورت حفظ و بهسازی اماکن فرهنگی و تاریخی شهر اردبیل ادامه داد: موزه شهرداری اردبیل در بازخوانی و انتقال تاریخ و فرهنگ اردبیل نقش بسزایی دارد و بیشتر آثار موجود در این موزه، اهدایی از سوی شهروندان است.

سید محمد اعتماد اعجازی فرماندار شهرستان اردبیل نیز در این آئین با بیان اینکه تاریخ بیانگر فرهنگ غنی شهر اردبیل است، گفت: همه ما باید در انتقال فرهنگ و تاریخ به نسل‌های بعدی باید تلاش کنیم و همچنین دستگاه‌های متولی در این زمینه باید پای کار باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار