عزالدین، فرزند فلسطین

همزمان با سالروز شهادت «عزالدین قسام»، رادیو ایران مستند «عزالدین، فرزند فلسطین» را تقدیم می‌کند.
کد خبر: ۶۳۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ - 20December 2023

عزالدین، فرزند فلسطینبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امروزه نام «عزالدین قسام» بر روی شاخه نظامی گروه حماس است و هربار که علیه رژیم صهیونیستی اقدامی صورت می‌گیرد، نام و یاد او تداعی‌گر می‌شود. مسیر نهضت اسلامی و مقاومت ملل مسلمان در برابر استعمار سلطه‌گران توسط کسانی شکل‌گرفته است که امروزه بین ما نیستند؛ اما سایه تنومند درخت مقاومتی که نها‌ل‌اش را آنان با دست پرتوانشان کاشتند بر روی سر اشغالگران و بیگانگان چنان سنگین آمده است که فرار تنها راهی است که پیش روی خود می‌بینند.

حسین ماکنعلی تهیه کننده مستند «عزالدین، فرزند فلسطین» اظهار داشت: «قسام» مردم فلسطین را به مبارزه مسلحانه با اشغالگران فراخواند و این دعوت خود را در سخنرانی هایش اعلام می‌کرد. سال ۱۹۳۶، «قسام» به همراه برخی فلسطینیان در روستای «یعبد» اعتصاب کرده بود بدون اینکه از خطر رویارویی با نیرو‌های قیمومت انگلیس ترسی داشته باشد، اما نیرو‌های امنیتی که شمار آنان صد‌ها برابر بیشتر از تعداد اعتصاب کنندگان بود، آنان را محاصره و دعوت به تسلیم کردند، اما «قسام» حاضر به تسلیم نشد و یاران خود را نیز به مقاومت و تسلیم نشدن فرا خواند.

وی گفت، ما تسلیم نخواهیم شد، ما در موضع جهاد در راه خدا هستیم، شهادت در راه خدا بهتر از تسلیم شدن در برابر کفار است. درگیری کوتاه مدت میان دو طرف دو ساعت طول کشید و طی آن، «قسام» و برخی یارانش به شهادت رسیدند و برخی دیگر نیز دستگیر شدند.

ماکنعلی افزود: این مستندرادیویی روایتی از زندگی روحانی مبارز فلسطینی است، که با انتخاب تکه‌هایی از مجموعه «عزالدین قسام» و درج روایتی نگارشی، کوشیده است زندگی این قهرمان فلسطینی ارائه دهد.

شایان ذکر است مستند «عزالدین، فرزند فلسطین» چهارشنبه ۲۹ آذر، به تهیه کنندگی حسین ماکنعلی ساعت ۱۳:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

منبع: رادیو ایران

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار