هشدار یونیسف نسبت به وخامت اوضاع ساکنان و کودکان نوار غزه

سخنگوی یونیسف نسبت به وخامت اوضاع ساکنان نوار غزه و قربانی شدن کودکان بیشتر در این باریکه بر اثر گسترش بیماری‌های مختلف هشدار داد.
کد خبر: ۶۳۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ - 20December 2023

هشدار یونیسف نسبت به وخامت اوضاع ساکنان و کودکان نوار غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جیمز الدر» سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل «یونیسف» در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: نوار غزه خطرناک‌ترین مکان در سراسر کره زمین برای کودکان است.

وی در ادامه افزود: قربانی شدن این تعداد بالا از کودکان فلسطینی در حملات اسراییل علیه نوار غزه بیانگر وجود یک سیاست خاص برای هدف قرار دادن کودکان است.

الدر تصریح کرد: ادامه یافتن این جنگ و نشنیده گرفتن درخواست‌های آتش بس به معنی فوت کودکان بیشتر در نوار غزه نه فقط به دلیل تداوم بمباران‌ها بلکه به دلیل گسترش بیماری‌ها و نبود خدمات پزشکی خواهد بود.

وی اضافه کرد: بنا به اعلام وزارت بهداشت فلسطین تعداد قربانیان حملات علیه نوار غزه به ۱۹ هزار تن رسیده که ۴۰ درصد از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند و به همین دلیل است که یونیسف این جنگ را جنگ علیه کودکان توصیف کرده است.

الدر تاکید کرد: ما شاهد آن هستیم که کودکان قطع عضو شده وارد بیمارستان‌ها شده اند، اما در این بیمارستان‌ها به دلیل حملات اسراییل کشته می‌شوند. متاسفم که کشته شدن هزاران کودک در نوار غزه تنها تبدیل به اعلام آمار روزانه شده است.

«مارگارت هریس» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری آناتولی نسبت به خطر شیوع یک همه گیری بزرگ در نوار غزه هشدار داد.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در این باره تصریح کرد: وضعیت نظام سلامت و بهداشت در غزه به شکل آشکاری درحال بدتر شدن است. هوای غزه سرد و بارانی است. شاهد کمبود مواد غذایی و گرسنگی واقعی در منطقه هستیم. نزدیک به ۹۰ درصد مردم به مواد غذایی دسترسی ندارند و همه با گرسنگی روبرو هستند.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه نیز روز سه شنبه اعلام کرد: ۹۸ درصد از ساکنان نوار غزه از سو تغذیه و نبود مواد غذایی در این باریکه رنج می‌برند.

در گزارش این نهاد بین المللی آمده است: ۷۱ درصد از ساکنان نوار غزه به شدت با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند. ۶۴ درصد از آن‌ها سبزی، میوه و خوراکی‌های نپخته و نرسیده و همچنین مواد فاسد مصرف می‌کنند تا بتوانند گرسنگی خود را رفع کنند.

در این گزارش تاکید شده است: هر فرد در نوار غزه در طول روز برای آشامیدن، نظافت و حمام تنها یک و نیم لیتر آب در اختیار دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها