نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب:

اشغالگری ریشه فاجعه کنونی در غزه است/ جامعه بین‌المللی نمی‌تواند مقابل توحش «اسرائیل» بایستد

«آلا» با بیان اینکه غرب و آمریکا با استاندارد‌های دوگانه خود شریک اصلی جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین هستند،گفت: ریشه بحران کنونی غزه، اشغالگری اسرائیل در فلسطین و سایر اراضی عربی است و باید مقابل آن ایستاد.
کد خبر: ۶۳۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ - 21December 2023

اشغالگری ریشه فاجعه کنونی در غزه است/ جامعه بین‌المللی نمی‌تواند مقابل توحش اسرائیل بایستدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسام‌الدین آلا» نماینده دائم سوریه در اتحادیه عرب طی سخنانی بر ضرورت تقویت همبستگی و همکاری مشترک اعراب برای مقابله با چالش‌های جنگ و بحران‌ها و تعامل هماهنگ و یکپارچه کشور‌های عربی با این بحران‌ها تاکید کرد.

حسام‌الدین آلا در بیانیه‌ای که در جریان چهل و سومین جلسه شورای وزیران کشور‌های عربی برگزار شد، اعلام کرد: سوریه با وجود شرایط اقتصادی دشواری که در آن قرار دارد و تحریم‌های یکجانبه‌ای که علیه این کشور تحمیل شده به تلاش‌های خود برای مقابله با پیامد‌های جنگ بزرگی که بیش از یک دهه قبل ضد آن به راه افتاد ادامه می‌دهد.

این دیپلمات سوری با تاکید بر موضع کشورش در لزوم توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه خواستار مقابله فوری با پیامد‌های خطرناک این تجاوزات و امدادرسانی مستمر و پایدار به مردم غزه شد.

وی تاکید کرد: ما امروز شاهد یک فاجعه انسانی بی‌سابقه هستیم که مردم فلسطین در نتیجه تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و جنگ نسل‌کشی که رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت غرب به راه انداخته است، از آن رنج می‌برند. این جنگ که بیش از هفتاد روز است ادامه دارد ویرانی‌های گسترده‌ای در نوار غزه به وجود آورده و بیش از ۲ میلیون فلسطینی به اشکال مختلف قربانی جنایات صهیونیست‌ها در غزه شده‌اند؛ جنایاتی که سطح آن‌ها از جنایات جنگی و بزرگترین جنایات ضد بشریت نیز فراتر رفته است.

این مسئول سوری افزود: مایه تاسف است که رژیم صهیونیستی همچنان تحت حمایت غرب و آمریکا به جنایات خود ضد مردم غزه ادامه می‌دهد و جامعه به اصطلاح بین‌المللی توان ایستادن در برابر این جنایات و قتل عام‌ها و وحشی‌گری و نقض فاحش حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را ندارد. جامعه بین‌المللی همچنین در سایه دورویی غرب و استاندارد‌های دوگانه آن در برابر ارزش‌ها و حقوق انسانی قادر به محاکمه مقامات جنایتکار اسرائیلی نیست. این نشان می‌دهد که غرب و سازمان‌های وابسته به آن از یک معیار واحد برای حمایت مطلق از رژیم صهیونیستی در کشتار عامدانه غیرنظامیان تبعیت می‌کنند.

وی گفت: سوریه بر لزوم اولویت قرار دادن توقف فوری تجاوزات اسرائیل به نوار غزه و پرداختن به پیامد‌های انسانی جدی آن از طریق ارسال فوری و پایدار کمک‌های امدادی به این منطقه به مقدار کافی برای پاسخگویی به نیاز‌های فوری بشردوستانه تاکید می‌کند. همچنین توانمندسازی ملت فلسطین برای ادامه پایداری و مقاومت آن‌ها در سرزمین خودشان و شکست توطئه‌های دشمن اشغالگر برای آواره کردن این مردم و نابودی آرمان فلسطین موضوعی بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حسام‌الدین آلاء تصریح کرد: تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی و فاجعه انسانی که در نوار غزه به راه انداخته بخشی از یک فاجعه بزرگتر است که نباید فراموش شود؛ یعنی اشغال فلسطین و سایر اراضی عربی که توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است. اشغالگری پایه و اساس بحران کنونی در غزه بوده و آنچه که امروز غزه شاهد آن است، یکی از پیامد‌های همین اشغالگری می‌باشد و بنابراین باید با این پدیده زشت یعنی اشغالگری به شکل جمعی و موثر مقابله کرد.

نماینده سوریه در اتحادیه عرب افزود: تحولات سریع منطقه‌ای و بین‌المللی مستلزم تقویت همبستگی و همکاری مشترک اعراب برای مقابله با چالش‌ها و برخورد هماهنگ با آن‌ها است. جنگ‌ها و بحران‌هایی که طرف‌های مختلف آن را شعله‌ور کرده‌اند، چالش‌های مربوط به تروریسم، تحریم‌های یکجانبه ضد برخی کشور‌های منطقه از جمله سوریه و ... پیامد‌های منفی زیادی دارند که نتایج آن در بخش‌های مختلف زندگی ملت‌های منطقه دیده می‌شود و موجب کاهش شاخص‌های توسعه پایدار شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها