طی سخنانی مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس: توجه به واقعیت‌ها در تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس فارس

سردار «کوشکی» گفت: به دلیل مرجع بودن دانش‌نامه دفاع مقدس باید در تهیه مقالات فارغ از دیدگاه‌های قضاوت ارزش شخصی به بیان واقعیت‌ها پرداخت از این رو کار تهیه این دانش‌نامه در استان فارس با حضور ارزیابان خبره در حال انجام است.
کد خبر: ۶۳۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ - 21December 2023

واقعیت‌ها در دانش‌نامه دفاع مقدس فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس امروز، ۳۰ آذر ماه در کارگاه آموزشی تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس ویژه اساتید دانشگاه باهنر شیراز برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس را یک گنج بی پایان می‌دانند که می‌تواند تاریخ ما را تغذیه کند، اما به نظر می‌رسد نتوانستیم به خوبی این گنج را با گذشت بیش از سه دهه از دفاع مقدس استخراج کنیم و به جوانان معرفی کنیم.

وی افزود: یکی از دلایل جدی آسیب‌های الان جامعه عدم ترویج مناسب فرهنگ دفاع مقدس است که نتوانستیم به درستی بخش‌های جذاب این گنج بی‌پایان را به نسل جدید ارئه دهیم.

سردار کوشکی «ثبت و ضبط سیره زندگی و منش شهدا» را یکی از راه‌های ترویج فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: دانش‌نامه دفاع مقدس یک مرجع علمی برای محققان، علاقه‌مندان پژوهش و عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت است که با گردآوری ۲ هزار و ۵۰۰ مقاله مربوط به شهدا و... در این دانش‌نامه ویژگی منحصر به فرد استان فارس در دفاع مقدس ارائه خواهد تا تبدیل به یک اثر ماندگار برای استفاده آیندگان شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه در دانشنامه فارغ از قضاوت ارزشی شخصی به دنبال ارائه واقعیت‌ها هستیم، تاکید کرد: به دلیل مرجع بودن دانش‌نامه دفاع مقدس باید در تهیه مقالات فارغ از دیدگاه‌های قضاوت ارزش شخصی به بیان واقعیت‌ها پرداخت که کار تهیه این دانش‌نامه در استان فارس با حضور ارزیابان خبره در حال انجام است.

وی با تاکید بر استفاده از اساتید دانشگاه و فعالان عرصه پژوهش در تهیه دانش‌نامه دفاع مقدس استان، ادامه داد: با دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دانشگاه‌ها توافق نامه منعقد شده که انتظار داریم با حضور اساتید دانشگاهی شاهد افزایش سرعت تدوین این اثر فاخر باشیم.

سردار کوشکی ادامه داد: استان فارس در دفاع مقدس نقش به سزایی داشته و در یگان‌ها، رزمندگان، شهدا و جغرافیا و نظامیان سرآمد بوده است که امیدواریم با تکمیل دانش‌نامه استان به خوبی بخشی از رشادت‌های این دیار پهناور را به همه آحاد جامعه به خصوص نسل جدید معرفی کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه دانش‌نامه دفاع مقدس عمیق، جامع و با تامل به تشریح دوران جنگ تحمیلی می‌پردازد، بیان کرد: دانش نامه دفاع مقدس در برخی از استان‌ها گردآوری شده که باید کار فعلی تبدیل به جهاد همه جانبه شود.

این استاد دانشگاه در پایان به محققان توصیه کرد که با همتی مضاعف و اراده قلب خود پا در عرصه جمع‌آوری و تحقیقات شهدا وارد شوند چراکه استخراج گنج‌های پنهان حماسه رزمندگان و یگان‌های نظامی در دفاع مقدس کاری ارزشمندی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار