هشدار نهاد حقوق بشری درباره «مرگ تدریجی» در غزه

دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه ضمن هشدار درباره «مرگ تدریجی» در غزه، تأکید کرد که صحن بیمارستان الاهلی غزه، مملوء از پیکر شهدای فلسطینی است.
کد خبر: ۶۳۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴ - 21December 2023

هشدار نهاد حقوق بشری درباره «مرگ تدریجی» در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دیدبان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در ادامه انتقادات از وضعیت اسف‌بار غزه که معلول جنایات رژیم صهیونیستی است، این بار نسبت به «مرگ تدریجی» در غزه هشدار داد.

«بدون دارو، کمک‌های پزشکی و کالا‌های اساسی، بیماران و افراد زخمی در غزه، به صورت آرام و دردناکی جان خود را از دست خواهند داد»؛ این توصیف نهاد حقوق بشری مذکور درباره وضعیت غزه است.

این دیدبان با اشاره به اینکه، صحن بیمارستان الاهلی غزه، مملوء از پیکر شهدای فلسطینی است، تأکید کرد که باید از غیر نظامیان در غزه حمایت کرد و عدم حمله به مراکز درمانی تضمین شود.

از زمان آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیش از ۲۰ هزار فلسطینی که اکثراً زن و کودک هستند به شهادت رسیدند و حماس در عملیات «طوفان الاقصی» خود بیش از ۲۵۰ اسیر در غزه دارد و ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پس از چندین آتش‌بس موقت بین حماس و تل‌آویو، ۱۲۶ اسیر صهیونیست و ۱۱ تبعه خارجی همچنان در اختیار حماس هستند و ۱۱۰ اسیر آزاد شده‌اند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در غزه یحیی السنوار به میانجیگران بین‌المللی تصریح کرد که توافق برای آزادی اسرای اسرائیلی تنها بر اساس راهکار «همه در قبال همه» پس از برقراری آتش‌بس کامل در غزه امکانپذیر است.

منابع مصری در این باره خبر دادند، السنوار به میانجیگران بین‌المللی تأکید کرده است اگر اسرائیل اسرای خود را «زنده می‌خواهد»، تبادل اسرا تنها پس از «آتش‌بس کامل» و بر اساس طرح «همه در قبال همه» امکانپذیر است.

پیش‌تر مشاور مطبوعاتی رئیس دفتر سیاسی حماس طاهر النونو برخی گزارش‌ها مبنی بر مذاکره حماس با تل‌آویو در خصوص یک توافق جدید برای آزادی اسرای رژیم صهیونیستی که در غزه هستند را رد کرده بود.

اظهارات السنوار در شرایطی مطرح شده است که بامداد امروز روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش کرده بود که جنبش حماس بر آتش‌بس دائمی اصرار دارد و نمی‌خواهد آتش‌بس موقت را بپذیرد و تأکید دارد توافق جدید تبادل اسرا باید شامل آزادی سه اسیر فلسطینی به‌نام‌های مروان البرغوثی، عبدالله البرغوثی و احمد سعدات باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها