جمعیت الوفاق: پیوستن بحرین به ائتلاف دریایی آمریکا خیانت به فلسطین است

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت: پیوستن رژیم آل خلیفه به ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ، خیانت به ملت فلسطین و امت‌های اسلامی و عربی است.
کد خبر: ۶۳۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶ - 22December 2023

جمعیت الوفاق: پیوستن بحرین به ائتلاف دریایی آمریکا خیانت به فلسطین استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل  جمعیت الوفاق بحرین در رابطه با پیوستن رژیم آل خلیفه (دولت بحرین) به ائتلاف دریایی ایالات متحده آمریکا در دریای سرخ اظهار داشت: ملت بحرین در مقابل پیوستن به این ائتلاف که در حکم دفاع از منافع و جنایت‌های رژیم صهیونیستی و مشارکت در تنگ کردن محاصره ملت فلسطین است، نمی‌توانند سکوت کنند.

وی افزود: دولت بحرین با مشارکت در این ائتلاف کثیف، خود را در ریختن خون ملت فلسطین، شریک می‌کند.

الدیهی بیان داشت: بحرین نباید ابزاری در رستای خدمت به اسرائیل باشد و ما به‌عنوان ملت بحرین، نمی‌پذیریم که جزئی از این خیانت باشیم.

رزمندگان یمنی تاکنون چند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی را که برای این رژیم حامل محموله بودند، توقیف کرده و یا مورد هدف قرار داده‌اند و عملاً دریای سرخ را فقط برای کشتی‌های رژیم صهیونیستی کاملاً ناامن کرده‌اند و دیگر کشتی‌ها در امنیت کامل در حال حرکت هستند.

نکته مهم در ایجاد ائتلاف برای مقابله با ارتش و رزمندگان یمنی این است که این مسأله نشان‌دهنده عجز رژیم صهیونیستی در مقابله با مقاومت به‌ویژه انصارالله است، چرا که این مساله ثابت می‌کند که رژیم صهیونیستی حتی از تأمین امنیت کشتی‌های خود نیز عاجز است و برای حل این مسأله دست به دامن آمریکا شده است.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه مدعی شد که یک ائتلاف برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است. ائتلافی که علاوه بر آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل در آن مشارکت دارند.

از سوی دیگر «محمد البخیتی» از اعضای ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه «چنانچه آمریکا موفق به ایجاد ائتلاف بین‌المللی علیه یمن شود، کثیف‌ترین ائتلاف تاریخ شناخته خواهد شد»، افزود: جهان هنوز شرم سکوت در قبال جنایات نسل‌کُشی قبلی را فراموش نکرده است. پس افکار عمومی دنیا نسبت به کشور‌هایی که برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی علیه یمن در جهت حمایت از نسل‌کُشی اسرائیلی‌ها از هم سبقت می‌گیرند، چگونه خواهد بود؟

البخیتی ادامه داد: جهانیان نسبت به یمن که با اراده رسمی و مردمی خود برای توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین حرکت کرده است، چگونه نگاه خواهند کرد؟

وی در عین حال فاش کرد که آمریکایی‌ها پیشنهاد عدم مانع تراشی در روند تلاش‌ها برای دست‌یابی به صلح در یمن در برابر توقف عملیات نظامی در دریای سرخ را دادند که یمنی‌ها به شکل قاطع آن را رد کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار