امام جمعه موقت ساری تأکید کرد؛

لزوم تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا و روحیه شهادت طلبی در جامعه

حجت الاسلام «حسینی کارنامی» بر لزوم تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا تأکید کرد و به مراسم پرشور تشییع پیکر‌های شهدای گمنام در ایام فاطمیه در استان اشاره کرد و گفت: این روحیه باید در جامعه باقی بماند که ما مدیون شهیدان و خانواده‌های بزرگ آن‌ها هستیم.
کد خبر: ۶۳۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ - 22December 2023

لزوم تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا و روحیه شهادت طلبی در جامعهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید حسین حسینی کارنامی» امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و گرامیداشت وفات حضرت ام البنین (ع) اظهار داشت: این بانو مادر حضرت عباس (ع) و از پیام رسانان حادثه کربلاست که چهار فرزند برومندش را در راه احیای دین تقدیم اسلام کرد و همسر شهید نیز است.

وی با بیان اینکه روز وفات این بانو، به درستی روز تجلیل از مادران و همسران شهیدان نامیده شده است، گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید قدر، حرمت و احترام به خانواده شهیدان را داشته باشیم؛ آن‌ها در ثواب مجاهدت فرزندان شهید، پدران شهید و همسران شهید خود شریک هستند و خدا بر آن‌ها صلوات فرستاده است.

پدران و مادران و همسران شهید مصداق مجاهدین هستند

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه کسانی که در راه خدا صبوری می‌کنند و عزیزانشان را در راه خدا و دین تقدیم می‌کنند، ادامه داد: پدران و مادران و همسران شهید مصداق مجاهدین هستند باید قدر این خاندان کریم و باکرامت را بدانیم که مظهر قدرت کشور هستند.

این مسئول بر لزوم تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا تأکید کرد و به مراسم پرشور تشییع پیکر‌های شهدای گمنام در ایام فاطمیه در استان اشاره کرد و گفت: این روحیه باید در جامعه باقی بماند که ما مدیون شهیدان و خانواده‌های بزرگ آن‌ها هستیم.

حجت الاسلام حسینی کارنامی با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) تصریح کرد: قرآن از این پیغمبر الهی با تجلیل و بزرگی نام برده است و از معجرات و کرامات و طهارت وی یاد کرد.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه مسیحیان در طول تاریخ انسان‌های متعادلی بودند و از عقل و خرد استفاده می‌کردند، اذعان داشت: از جامعه مسحیت کشور و دنیا انتظار داریم مقابل ظلم و ستم و تبعیض حکومتهایشان و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه ایستادگی کنند.

حجت الاسلام حسینی کارنامی با اشاره به مسئله فلسطین افزود: ۷۷ روز از مسئله فلسطین و غزه می‌گذرد و عملیات «طوفان الاقصی» دستاورد‌های زیادی داشته و این عملیات سبب نجات زندانیان دربند شده است.

وی با عنوان اینکه شکست ناپذیری ارتش اسرائیل که یک ابهتی را در دنیا ایجاد کرده بود گفت: عملیات «طوفان الاقصی» این افسانه شکست ناپذیری را فروپاشید و امیدواریم که پیش بینی قرآن کریم مبنی بر شکست یهود زودتر محقق شود.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه مهاجرت معکوس یهودیان نیز از دیگر دستاورد‌های «طوفان الاقصی» بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم ملت‌های مسلمان بیدار شوند و مقابل این ظلم و جنایت ایستادگی کنند.

این مسئول با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام (ره) گفت: بالای ۹۹ درصد مردم مازندران باسواد هستند و تا ریشه کن شدن این ناهنجاری و کم سوادی این سازمان به حیات خود ادامه بدهد.

مشارکت حداکثری در انتخابات مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام حسینی کارنامی با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه اذعان داشت: حدود ۱۰۰ هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم که هفت هزار نفرشان در گروه‌های معارف در دانشگاه خدمت می‌کنند و ۱۰ درصد دوره کارشناسی هم به این رشته اختصاص دارد و کمبو‌های این گروه باید رفع شود.

امام جمعه موقت ساری با گرامیداشت هفته حمل و نقل ادامه داد: استان مازندران گلوگاه‌های زیادی دارد و نسئولان باید نسبت به تأمین تجهیزات راهداران اقدام کنند.

وی در پایان به انتخابات اشاره کرد و گفت: مهمترین مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی مشارکت حداکثری در انتخابات است و باید زمینه‌ها و ظرفیت‌های مشارکت را با صبوری و سعه صدر برای حضور جریان‌های سیاسی فراهم شود.

این مسئول مسئله حجاب را از دغدغه‌ها برشمرد و بیان کرد: بانوان و دستگاه‌های ارشادی باید بر حفظ حجاب توجه داشته باشند که وصیت شهداست و باید به آن عمل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار