در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران ژئو؛

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح: اقدامات ارزشمندی در حوزه علوم جغرافیایی انجام داده‌ایم

سردار سرتیپ فرحی گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با همکاری بخش‌های ملی اقدامات ارزشمندی در حوزه علوم جغرافیایی انجام داده است.
کد خبر: ۶۳۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ - 23December 2023

وزارت دفاعبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه) در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه ایران ژئو که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد تلاش متخصصان ایرانی جهت تبدیل ایده به محصول در حوزه شناخت واقعیت‌های محیط‌مان هستیم.

سردار فرحی افزود: علوم جغرافیایی قدیمی‌ترین دانش برای شناخت و غلبه بر محیط است و دانشمندان زیادی نگاه ویژه‌ای به علوم جغرافیایی داشته‌اند که تأثیراتی شگرفی در ایران و جهان اسلام داشته است.

جانشین وزیر دفاع ادامه داد: امروز علم جغرافیا به عنوان یک علم میان‌رشته‌ای بر سایر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی اثرگذار است و مهم‌ترین کارکرد جغرافیا حرکت در مسیر توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه رقابت‌های جهان آینده بر محوریت علم و فناوری استوار است، عنوان کرد: ما با وضعیتی اجتناب‌ناپذیر مواجه هستیم و وارد عصر ژئوپلیتیک دیتا شده‌ایم.

سردار فرحی اظهار داشت: رمز توسعه پایدار در جهان امروز در این موضوع علمی نهفته است و ما انتظار داریم که در بستر این رویداد علمی به نتایج کاربردی در همه حوزه‌های مورد نیاز دست یابیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: ترکیب جغرافیا، قدرت و سیاست و تأثیرات این رقابت‌ها بر محیط جغرافیایی بشر ایجاب می‌کند که کشور‌ها به سمت رویکرد‌های هم‌افزا بروند که برپایی چنین نمایشگاهی بیانگر اهمیت این رویکرد است.

وی گفت: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با سابقه یک قرن فعالیت، یادآور افتخارات علمی ایرانیان است. بخش‌های هوافضا، سایبر، الکترونیک صنایع هوایی و دریایی در وزارت دفاع از توسعه چشمگیری برخوردار شده‌اند که نه‌تنها پشتیبانی از نیرو‌های مسلح را ارتقا داده‌اند، بلکه زمینه‌ساز ارتقای سایر خدمات ملی نیز شده‌اند.

سردار فرحی با بیان اینکه وزارت دفاع با همکاری بخش‌های ملی اقدامات ارزشمندی در حوزه علوم جغرافیایی انجام داده است، خاطرنشان کرد: آنچه در این نمایشگاه مشاهده می‌کنید، محصول ابتکارات جوانانی است که افق توسعه را هدف گرفته‌اند. بنده آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای به اشتراک گذاشتن این دستاورد‌ها با سایر کشور‌ها را اعلام می‌کنم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار