فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص):

ضرورت انتقال تفکر «ما می‌توانیم» به نسل‌های آینده/ وحدت نیرو‌های مسلح رمز موفقیت کشور در دفاع مقدس است

سردار عابد با تأکید بر ضرورت انتقال تفکر «ما می‌توانیم» به نسل‌های آینده گفت: تمامی پست‌ها و سمت‌ها رفتنی هستند و آنچه که باقی می‌ماند، کار سردار دل‌هاست که همه‌ی دنیا را بیدار کرد.
کد خبر: ۶۳۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ - 23December 2023

ضرورت انتقال تفکر «ما می‌توانیم» به نسل‌های آینده/ وحدت و انسجام بین نیرو‌های مسلح رمز موفقیت کشور در دفاع مقدس استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، آئین افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با حضور رئیس دانشگاه تبریز، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار «عبدالرضا عابد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در این مراسم گفت: همانطور که در زمان جنگ تحمیلی در مقابل دشمنی که از سوی کشور‌های اروپایی و آمریکا به لحاظ امکانات و تجهیزات مسلح شده بود ایستادیم، امروز نیز قرارگاه با فعالیت‌های خود همه‌ی شرکت‌های خارجی را متحیر کرده است.

سردار عابد وحدت و انسجام بین نیرو‌های مسلح و بسیج را رمز موفقیت کشور در جنگ تحمیلی عنوان و خاطرنشان کرد: شجره‌ی طیبه‌ی بسیج به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و بسیجیان در عملیات‌های مختلف توان جمهوری اسلامی ایران را نشان دادند و دانشجویان و دانش‌آموزان به صحنه آمدند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در ادامه ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهیدان باکری، کاظمی و سلیمانی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی هرجا که صحبت از لشکر سرافراز عاشورا به میان می‌آمد، دشمن حساب ویژه‌ای بر روی آن عملیات باز می‌کرد و شهیدان باکری و کاظمی همواره نقش مهمی در طراحی عملیات‌ها داشتند و اگر امروز شاهد امنیت ایران اسلامی هستیم، به پاس جانفشانی‌های سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است.

سردار عابد با اشاره به حوادث غزه نیز گفت: اکنون به برکت خون و نفس سردار سلیمانی، امکانات نظامی ارتش اسرائیل در مقابل رزمندگان اسلام با خاک یکسان شده است.

وی با تأکید بر ضرورت انتقال تفکر «ما می‌توانیم» به نسل‌های آینده، خاطرنشان کرد: تمامی پست‌ها و سمت‌ها رفتنی هستند و آنچه که باقی می‌ماند، کار سردار دل‌هاست که همه‌ی دنیا را بیدار کرد و تا آخرین روز عمر خویش حتی یک لحظه هم ننشست و قدرت‌نمایی این شهید بزرگوار موجب شده است که هرجا نام ایران اسلامی بیاید، تن دشمن بلرزد.

سردار عابد در ارتباط با شیطنت‌های کشور‌های خارجی در پروژه‌های مهم از جمله پالایشگاه ستاره‌ی خلیج فارس و پارس جنوبی اظهار داشت: متأسفانه شرکت‌های خارجی پروژه پالایشگاه ستاره‌ی خلیج فارس را نیمه‌تمام رها کردند و این، قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) بود که پروژه را تکمیل کرد و اکنون روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه تولید می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: اکنون به کوری چشم دشمنان و به دلیل افزایش میزان مصرف، در حال احداث پالایشگاه جدیدی هستیم که امیدواریم آن را نیز تکمیل کنیم.

وی افزود: در پارس جنوبی نیز ۱۳ شرکت اروپایی در نیمه راه پروژه را رها کرده و رفتند و قرارگاه این پروژه را تکمیل کرد و اکنون روزانه ۱۶۸ میلیون متر مکعب گاز برداشت می‌شود.

سردار عابد با بیان اینکه امروز روز خدمت به مردم است، گفت: ما تا نفس در سینه داریم، باید تلاش و خدمت کنیم و با توجه به اینکه بزرگ‌ترین ثروت ما نیروی انسانی است، باید هرچه در توان داریم تلاش کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های این قرارگاه در دانشگاه تبریز، گفت: قرارگاه و دانشگاه مکمل هم هستند و ما با جان دل به این دانشگاه آمدیم. متأسفانه عده‌ای اینگونه وانمود می‌کنند که قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) تمامی پروژ‌ه‌های عمرانی کشور را مال خود کرده است در حالی که تنها ۴.۵ درصد از پروژه‌ها متعلق به قرارگاه است و ۹۵.۵ درصد مابقی به پیمانکاران بخش خصوصی به تعداد پنج هزار شرکت با ۱۵۰ هزار پرسنل واگذار شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به اجرای ۲۲ پروژه در استان، یادآور شد: هم‌اکنون دو هزار و ۲۴۵ نفر از آذربایجان شرقی در قرارگاه مشغول به کار هستند که از این تعداد ۱۵۷ سرباز هستند که ۵۳ سرباز از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه تبریز هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها