با حضور سردار سلامی؛

سومین یادواره سوره‌های سرخ برگزار می‌شود

همزمان با یوم‌الله 9 دی، سومین یادواره «سوره‌های سرخ» گرامیداشت 1500 شهید قاری، حافظ و معلم قرآن، با سخنرانی جانشین فرمانده کل سپاه در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ - 27December 2015

سومین یادواره سوره‌های سرخ برگزار می‌شود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، بهمنظور گرامیداشت 1500 شهید قاری، حافظ و معلم قرآنی کشور، سومین یادواره سورههای سرخ با محوریت شهدای قرآنی در قاب هنر و با شعار «شهدای قرآنی پرچمدار بصیرت»، همزمان با یومالله نهم دی، از ساعت 14 در فرهنگسرای بهمن برگزار میشود.

در این یادواره که با سخنرانی سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه آغاز میشود، علاوه بر تجلیل از خانواده هفت شهید قرآنی مدافع حرم، از سایت شهدای قرآنی و 5 اثر هنری سرود و تواشیح با صدای «منوچهر مینوتن»، «حسن خانچی»، «سید میلاد تاج زاده» و «حامد محضرنیا» رونمایی خواهد شد و همچنین گروه هنری 62 نفره به اجرای برنامه میپردازند. 

حضور و قرائت قرآن کریم قاریان بین المللی «ابوالقاسمی» و «پورزگری» و همچنین خاطره گویی استاد موسوی بلده که بیشترین شهدای قرآنی در محافل و مجالس وی حضور داشته اند از دیگر برنامه های یادواره سوره های سرخ است.

برپایی نمایشگاه شهدای قرآنی در قاب هنر که در روزهای هشتم و نهم دی ماه از ساعت 9 تا 17 پذیرای علاقهمندان در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن خواهد بود نیز یکی دیگر از برنامههای جنبی این یادواره است؛ که هنرمندان برجسته و ممتاز کشور در رشتههای خطاطی، نقاشی، تابلوفرش، پارچهبافی، سرامیک و کاشی به خلق 286 اثر هنری به نام شهدای قرآنی و تصویرگری 60 شهید پرداختهاند.

نظر شما
پربیننده ها