در افتتاحیه «به وقت عاشقی ۱:۲۰» مطرح شد؛

زارعی: آخرین کتابی که شهید سلیمانی خواند/ مشابه اتفاقات امروز فلسطین در هیچ کجای تاریخ نیست

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ترکیب جهاد برای قدس و فلسطین مقدس‌ترین جهادی است که می‌تواند اتفاق بیفتد و آنچه امروز می‌بینیم را تاکنون در تاریخ نداشته‌ایم. ترکیب جهاد برای قدس و فلسطین مقدس‌ترین جهادی است که می‌تواند اتفاق بیافتد و آنچه امروز می‌بینیم را تاکنون در تاریخ نداشته‌ایم.
کد خبر: ۶۴۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ - 24December 2023

آخرین کتابی که شهید سلیمانی خواند/ مشابه اتفاقات امروز فلسطین در هیچ کجای تاریخ نیستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعدالله زارعی» کارشناس مسائل بین‌الملل و استاد دانشگاه امروز (یکشنبه) در مراسم «به وقت عاشقی ۱:۲۰» که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور معاون شهردار تهران، «ناصر ابوشریف» نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران و برخی مدیران شهری برگزار شد، با اشاره به متفکر بودن شهید سلیمانی اظ‌هار داشت: شهید سلیمانی خیلی اهل مطالعه بود. کسی در جایگاه او که کار و گرفتاری دارد و ممکن است در یک روز چند جبهه را مراقبت کند به نظر می‌رسد وقت کار دیگری را نداشته باشد، اما او با وجود مشغله‌های زیاد خیلی اهل مطالعه بود و گاهی که امکان مطالعه فراهم نبود ذکر می‌گفت و شاهد بودم در جلسات لبش دائم در حال تکان خوردن است.

زارعی ادامه داد: از ما که موسسه‌ای داشتیم و می‌دانست کتاب زیاد داریم می‌خواست تا کتاب‌هایی به او بدهیم که بخواند. در هر سفر با حجمی از نشریات و کتب می‌رفتند و آنها را می‌خواندند. من می‌دانستم کمتر کتابی است که برای ایشان نکته‌ای داشته باشد چرا که خودش در اوج بود.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: شنیدم آخرین کتابی که خواند و نکته‌برداری کرد «انسان کامل» اثر شهید مطهری بوده است. یکبار از سوریه در حال بازگشت به تهران بودیم که هواپیما کمی صبر کرد تا سردار سلیمانی به پرواز برسد. وارد هواپیما شد در آن پرواز خانواده شهید همدانی هم بودند و خیلی گرم با همسر و دختر شهید احوالپرسی کرد طوری که انسان حس می‌کرد با دختر خودش روبرو شده است.

وی ادامه داد: سردار شهید در هواپیما پنج دقیقه‌ای خوابید، معمولا استراحتش همین مقدار بود، بعد دفترچه‌ای درآورد و شروع کرد به نوشتن و تا برسیم به فرودگاه تهران در حال نوشتن بود. بسیار پر کار، اهل تفکر و تامل بود و چیزی را همینجوری قبول نمی‌کرد.

زارعی گفت: ترکیب جهاد برای قدس و فلسطین مقدس‌ترین جهادی است که می‌تواند اتفاق بیافتد و آنچه امروز می‌بینیم را تاکنون در تاریخ نداشته‌ایم. جریان ظلم جهانی با دست باز با استفاده از انواع امکانات و برترین‌های نظامی، مردمی مظلوم و محدود شده در ۳۶۰ کیلومتر مربع را قتل عامل می‌کند. از ملت ۲ و نیم میلیونی که زیر چهار هزار و ۸۰۰ بمباران قرار گرفتند کسی تاکنون یک صدای شکوه و درخواست کوتاه آمدن نشنیده است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار