مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی هیئت امنا و فعالان فرهنگی بقاع متبرکه گیلان

حجت‌الاسلام «‌تدینی» گفت: دوره آموزشی هیئت امناء و خدام بقاع متبرکه استان گیلان با حضور حجت‌الاسلام نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف از فردا به مدت دو روز در رشت و لاهیجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶ - 24December 2023

برگزاری دوره آموزشی هیئت امنا و فعالان فرهنگی بقاع متبرکه گیلانبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام «‌اسماعیل تدینی» مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان با بیان اینکه آموزش هیات‌ امنا و خدام بقاع متبرکه برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران و مجاوران بقاع متبرکه هر ساله انجام می‌شود، اظهار داشت: دوره آموزشی 653 نفر از هیئت امناء، خادمین بقاع متبرکه استان گیلان 4 و 5 دی ماه در جوار آستان خواهر امام رشت و سالن اجتماعات شورای شهر لاهیجان با حضور حجت‌الاسلام نوروز پور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و اساتید برجسته برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در روز نخست 380 نفر از اعضای هیئت امنا، مدیران مراکز افق و خدام بقاع متبرکه شهرستان‌های رشت، بندرانزلی، رودبار، ماسال، فومن، شفت، صومعه‌سرا، تالش و آستارا در آستان خواهر امام(س) رشت و در روز دوم 473 نفر از مدیران و فعالان فرهنگی بقاع متبرکه شهرستان های لاهیجان، آستانه، لنگرود و رودسر در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر لاهیجان گرد هم می‌آیند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه به اهداف برگزاری این دوره آموزشی اشاره و بیان کرد: به‌روز رسانی اطلاعات خادمین و هیئت امناءها و تدریس قوانین و دروس مختلف فرهنگی، مذهبی و آموزشی از اهداف برگزاری این دوره آموزشی دو روزه است.

تدینی افزود: ارتقای سطح دانش و مهارت هیات امنا و خدام، افزایش بهره وری و خلاقیت در مدیریت مردمی و رشد فضایل اخلاقی و ارتقای کاری هیات امنا از جمله اهداف برگزاری این دوره است.

وی با تاکید بر نقش امامزادگان در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: در این دوره آموزشی مباحضی در خصوص برگزاری کلاس‌های سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه، اجرای طرح شمیم خدمت برای حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی در جوار بقاع مطرح می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان یکی از رویکردهای مهم سازمان اوقاف را افزایش بهره‌وری موقوفات خواند و گفت: برای آشنایی هیات امنای بقاع متبرکه با موضوعات سرمایه‌گذاری و مسائل اقتصادی، معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف گیلان نیز مسائلی را مطرح خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در این دوره آموزشی اعضای هیات امنا و مدیران مراکز افق و خدام با نقش و سرپرستی هیئت امنا، وظایف خادمان، آداب زیارت، دستورالعمل برگزاری برنامه‌های مناسبتی، طرح‌های مودت و آرامش بهاری و احکام آشنا خواهند شد.

تدینی خاطرنشان کرد: در پایان این دوره برای شرکت‌کنندگان که در آزمون حدنصاب علمی را به دست آورند گواهی آموزشی صادر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار