با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛

برگزاری سومین اجلاسیه نماز در گچساران

سومین اجلاسیه نماز با محوریت نسل نو و تمرکز بر نقش مدرسه، دانشگاه و مسجد در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ - 24December 2023

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، سومین اجلاسیه نماز با محوریت نسل نو و تمرکز بر نقش مدرسه، دانشگاه و مسجد با حضور نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان و مردم در سالن اجتماعات شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد.

آیت‌الله سید «نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این اجلاسیه اظهار داشت: نماز کلید بهشت خداوند است و اگر برای رسیدن به بهشت تلاش نکنیم و جامعه را به سوی بهشت هدایت نکنیم بدون شک ضرر بزرگی خواهیم کرد و جهنم در انتظارمان خواهد بود.

آیت‌الله حسینی افزود: هدف انسان باید به آرامش رسیدن آن‌هم در پرتو تعالیم الهی باشد، ولی برخی‌ها مسیر را بد انتخاب می‌کنند و فکر می‌کنند که با ظلم و ستم می‌توان به آرامش رسید در حالی‌که راه رسیدن به آرامش و بهشت همین نماز است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بنابراین اگر بخواهیم زندگانی دنیا زیبا شود و از این مشکلات و معضلات هم دوری‌کنیم، راهش نماز است.  

وی گفت: چرا که قلب‌ها باید با نماز به آرامش برسد، مهم این است که به آرامش حقیقی برسیم که این مهم با ذکر خداوند به دست می‌آید و بالاترین ذکر خداوند هم نماز است.

آیت‌الله حسینی خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که مهم‌ترین عامل به آرامش رسیدن انسان معنویت است و نماز به دلیل تأثیرگذاری بر فرد و اجتماع و همچنین تربیت روح و روان در همه شرایط بر انسان واجب است چرا انسان می‌تواند همه حال خودش را در محضر خداوند ببیند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر بخواهیم موضوعاتی همچون بزهکاری، طلاق اعتیاد، ولنگاری، بی‌حجابی، فساد، فحشا و... را از جامعه دور کنیم باید برای گسترش معنویت تلاش کرد و در جامعه نماز را برپا داریم چراکه نماز جامعه را از منکرات و فحشا پاک می‌کند.

وی عنوان کرد: با این وجود نیز نماز رشد فکری، علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به همراه دارد و از تقوا به‌عنوان مهم‌ترین پایه تقوا یاد می‌شود و آن موضوعی که انسان را به سمت خداوند هدایت می‌کند نماز است و نماز است که جامعه را به‌سوی توسعه و پیشرفت سوق می‌دهد.

آیت‌الله حسینی بیان کرد: باید توجه کرد که در مسائل اقتصادی تلاش، کوشش و رعایت فرمول‌های اقتصادی لازم است، اما بخشی هم به رعایت تقوای الهی برمی‌گردد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز ۶۰ درصد از مناطق غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی ویران‌شده است در جنگ جهانی دوم ۷۵ میلیون انسان کشته شد و عمده کشور‌ها ویران شد آن‌هم به دست خود انسان‌ها، ولی در کنار رشد علمی و صنعتی جوامع، اخلاق و معنویت رشد نکرده است و امروز هم به‌راحتی نظام سلطه و کشور‌های مستکبر دست به کشتار انسان‌ها در عالم می‌زنند.

وی افزود: اینکه بخواهیم به آرامش و توسعه برسیم و جامعه عاری از معضلات اجتماعی و ناهنجاری‌ها باشد باید فرزندانی اهل نماز تربیت کنیم، چراکه همه احکام خداوند در راستای منافع انسان‌ها و سعادت حقیقی بشر است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مقاومت در مقابل دستورات خداوند یک مقاومت جاهلانه است و خداوند می‌خواهد انسان‌ها در پرتو نماز و احکام الهی به سعادت دنیا و آخرت برسند و امروز ترویج معنویت در جامعه راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

آیت‌الله حسینی تصریح کرد: عده‌ای که امروز شعار زن، زندگی و آزادی سر می‌دهند بدانند که زن و آزادی مقدس هستند و کلمات حقی هستند که دشمن می‌خواهد با افکار باطلش آن‌ها را خدشه‌دار، زنان مسلمان را تحقیر و درنتیجه ترویج برهنگی کند. 

در پایان این مراسم از فعالان این عرصه نیز تجلیل به عمل آمد. 

سومین اجلاس نماز در گچساران برگزار شد

سومین اجلاس نماز در گچساران برگزار شد

سومین اجلاس نماز در گچساران برگزار شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار