در رویداد بین‌المللی «مدیریت بحران، ایران قوی» مطرح شد؛

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: نقش بی‌بدیل نیروهای مسلح در مدیریت بحران‌/ کمک مردمی در بحران‌ها بزرگترین پشتوانه است

نامی درباره نقش نیرو‌های مسلح در مدیریت بحران و کمک‌رسانی به مردم در بحران‌ها گفت: ارتش، سپاه، فراجا و به ویژه بسیج در حوادث و رخدا‌دها نقشی بی‌بدیل دارند و در کوتاه‌ترین زمان در میدان حاضر می‌شوند.
کد خبر: ۶۴۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ - 25December 2023

نقش بی‌بدیل نیرو‌های مسلح در مدیریت بحرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمدحسن نامی» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز (دوشنبه) در دومین رویداد بین‌المللی «مدیریت بحران، ایران قوی» اظهار داشت: روز به روز ما باید آمادگی بیشتری برای مواجهه و مقابله با بحران‌های مختلف داشته باشیم که در نهایت هدف از این آمادگی حفظ جان و مال مردم است.

نامی ادامه داد: نخستین رویداد ایران قوی سال گذشته در چنین روز‌هایی برگزار شد و امروز دومین رویداد آن آغاز به کار می‌کند و شرکت‌های دانش‌بنیان و تمامی دستگاه‌های عضو شورای عالی بحران که ۳۱ دستگاه هستند با اضافه کردن دستگاه‌های زیرمجموعه نهاد رهبری به ۳۴ دستگاه در آن حضور دارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی مرتبط با تولیدات بحران و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان که محصولات جدیدی در جهت پیشگیری و مقابله و بازسازی و بازتوانی تهیه کرده‌اند، امسال جدیدترین تولیدات خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود جهان روز به روز با چالش‌های جدیدی با توجه به تغییرات در شرایط اقلیمی و آب و هوایی مواجه شود به ویژه در ایران که بخش اعظم اقلیم آن را مناطق جغرافیایی گرم و خشک تشکیل داده است.

نامی خاطرنشان کرد: برای حفاظت از جان و مال مردم در شرایط بحرانی راهی جز اینکه ما مجهز به آخرین دستاورد‌های روز دنیا و دستاورد‌های دانشمندان خودمان در زمینه تولید فناوری‌های جدید شویم نداریم که از همه این تولیدات در نمایشگاه بحران رونمایی خواهیم کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این نمایشگاه نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران، از جمله سازمان بهداشت جهانی و همچنین سازمان ملی مهاجرت حضور دارند.

نامی در پاسخ به سوال دفاع‌پرس درباره نقش نیرو‌های مسلح در مدیریت بحران و کمک‌رسانی به مردم در بحران‌ها، گفت: ارتش، سپاه، فراجا و به ویژه بسیج در حوادث و رخدا‌دها نقشی بی‌بدیل دارند. نیرو‌های مسلح به خاطر نظم و انسجامی که دارند در کوتاه‌ترین زمان در میدان حاضر می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به این پرسش که چه میزان آمادگی در سازمان مدیریت بحران برای مقابله و پیشگیری از حوادث طبیعی وجود دارد، افزود: در مقایسه با کشور‌های جهان نمره ما بالا است، ضمن اینکه در مواقع بحران امتیاز کشور ما بر این است که مردم نیز امدادرسانی و کمک‌رسانی می‌کنند که این بزرگترین پشتوانه است، البته مدیریت همه این امدادرسانی‌ها در ستاد بحران انجام می‌شود.

انتهای پیام/۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار