دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

قدرت موشکی یمن؛ کابوس رژیم صهیونیستی

قدرت و توان موشکی انصارالله یمن که حاصل هشت سال جنگ تحمیلی ائتلاف متجاوز عربی علیه مردم مقاوم و انقلابی این کشور بود با جهاد و تلاش سران و فرماندهان و مجاهدان یمنی امروز به چنان مرتبه و جایگاهی رسیده که بلای جان رژیم صهیونیستی شده است.
کد خبر: ۶۴۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 26December 2023

اقتدار موشکی انصارلله یمن بلای جان رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: روز ۷ اکتبر برابر با ۱۵ مهر روزی کم‌نظیر و تکرارنشدنی در تاریخ درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و فلسطین بود. روزی که گروه حماس در پاسخ به سال‌ها و حتی می‌توان گفت دهه‌ها ظلم و ستم این رژیم اشغالگر و نامشروع و اهانت و هتک حرمت اماکن و مقدسات فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها، اقدام به انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی کردند. ارتش اسرائیل و سران و مقامات این رژیم که به صورت کامل از انجام این عملیات غافلگیر شده بودند، شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی را متحمل شدند.

البته این پایان ماجرا نبود و رژیم صهیونیستی به دلیل اینکه ضربه سخت و دردناکی را از گروه حماس برای انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» دریافت کرده یود، جنگی ظالمانه و نابرابر را به مردم غزه تحمیل کرد که تا امروز ۸۰ روز از آغاز آن می‌گذرد، اما نه تنها نتوانستند دستاورد و پیروزی را کسب کنند بلکه به هیچ کدام از اهداف و برنامه‌های از پیش تعیین شده خودشان دست پیدا نکردند. اما صهیونیست‌ها با تداوم حملات هوایی، زمینی و دریایی به نوار غزه و کرانه باختری تا امروز بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم این باریکه را به شهادت رسانده و بیش از ۵۰ هزار نفر دیگر را هم مجروح و معلول کردند.

بر همین اساس هم با افزایش شمار شهدای و زخمی‌های جنگ غزه شاهد این مهم بودیم که افکار عمومی مردم منطقه و جهان به شدت تحت تاثیر این جنایت‌ها و کشتار قرار گرفتند و در همین راستا هم شاهد بودیم که سایر گروه‌های مقاومت در منطقه ازجمله حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن وارد میدان جنگ غزه شدند و منافع و زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی این رژیم اشغالگر و نامشروع را مورد هدف قرار دادند. در این میان یکی از گروه‌های مقاومتی که توانست با قدرت و توان موشکی خود رژیم صهیونیستی را بسیار اذیت کرده و آزار بدهد انصارالله یمن بود.

حال اگر بخواهیم نگاهی درست و دقیق به تاریخچه ۷۵ روز درگیری انصارالله یمن و رژیم صهیونیستی داشته باشیم باید به این مهم اشاره کنیم که این گروه مقاومت اسلامی یمنی و دولت یمن از پنجمین روز جنگ غزه وارد نبردی مستقیم و رو در رو با این رژیم اشغالگر و نامشروع شد. نبردی که از همان ابتدا در دو حوزه علیه «اسرائیل» آغاز شد که نخستین حوزه مورد هدف قرار دادن جنوبی‌ترین محل فلسطین اشغالی که بنابر اظهارات سران و مقامات این رژیم به عنوان امن‌ترین نقطه سرزمینی این رژیم محسوب می‌شود. دومین حوزه هم هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری در حال حرکت به مقصد سرزمین‌های اشغالی است.

اما اگر خوب به تصمیم و اقدامات انصارالله و دولت یمن در ورود مستقیم به نبرد با رژیم صهیونیستی توجه کنیم متوجه می‌شویم که دولت قانونی یمن در شرایطی در دفاع از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه وارد نبرد با رژیم اشغالگر و نامشروع شده است که مشکلات داخلی فراوان و قابل توجهی در برخورد با ائتلاف متجاوز عربی دارد. ولی در کمال تعجب و شگفتی مشاهده کردیم که آن‌ها با اولویت قائل شدن برای مسئله امروز مردم غزه و جنگی که رژیم صهیونیستی بیش از ۸۰ روز است بر آن‌ها تحمیل کرده وارد نبرد رو در رو با این رژیم متجاوز شدند.

موضوع مهم در جریان نبرد مستقیم انصارالله یمن با رژیم صهیونیستی اتکاء یمن به قدرت و توان موشکی و پهادی این گروه مقاومت است. یمن در چند هفته اخیر در ابتدا با استفاده از قدرت پهپاد‌های تهاجمی خود شهر ایلات و کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی در حرکت بودند را مورد هدف و حمله قرار داد و در ادامه نبرد مستقیم خود با رژیم صهیونیستی، با موشک اهداف و منافع این رژیم اشغالگر در عمق سرزمین‌های اشغالی و دریای سرخ به نبرد مستقیم با اسرائیل پرداخت.

در پایان باید گفت انصارالله یمن و ملت مقاوم و مبارز این کشور با الگوگیری و درس گرفتن از هشت سال جنگ با ائتلاف متجاوز عربی در حوزه‌های موشکی و پهپادی خودکفا شده و هم اکنون به قدرت و توان قابل توجهی دست پیدا کردند که در حملات اخیر خودشان به اهداف و منافه رژیم صهیونیستی به بلای جان این رژیم اشغالگر و نامشروع تبدیل شدند.

«گزارشی از مهدی اصغری»

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار