معاون استاندار فارس:

رویکرد دولت سیزدهم ایفای نقش دانشگاه فرهنگیان در تمدن‌سازی است

«قزل‌سفلی» گفت: دانشگاه فرهنگیان بنا است به جایگاه اصلی خودش برسد و برای اینکه بتواند تمدن ساز نیز شود در گام اول باید مورد توجه واقع شود که این اتفاق در دولت سیزدهم روی داده و لذا ضرورت دارد تا تمام ظرفیت ها را برای کمک به این دانشگاه بسیج کنیم.
کد خبر: ۶۴۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ - 25December 2023

قزلبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، «اسماعیل قزل سفلی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، چهارم دی ماه در بازدید از دانشگاه فرهنگیان استان فارس در شیراز اظهار داشت: محصول تلاش مجموعه استادان، کارکنان و دانشجو معلمان در این دانشگاه پایه ریزی برای تمدن نوین اسلامی و ساختن هویت و فرهنگ ملت بزرگ ایران اسلامی است و بر همین اساس امروز شاهد هستیم که اهمیت این دانشگاه در سطوح مختلف درک شده است.

وی ادامه داد: آثار منفی و آسیب هایی که در نتیجه بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان در دوره گذشته به نظام آموزشی و آموزش و پرورش کشور وارد شده در آینده بیشتر خود را نشان خواهد داد.

او اظهار کرد: حمایت دولت سیزدهم از دانشگاه فرهنگیان این فرصت را فراهم کرده تا بتوانیم یک ریل گذاری مناسب در خصوص فعالیت این دانشگاه داشته باشیم چرا که امروز همچنان پاره‌ای از تفکرات گذشته نسبت به دانشگاه فرهنگیان در برخی مسئولان وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: در دولت قبل در خصوص دانشگاه فرهنگیان این نگاه حاکم بود که نیازی به وجود این دانشگاه نیست و به جای فعالیت این دانشگاه یک آزمون برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها برگزار می کنیم و پذیرفته شدگان را پس از طی یک دوره آموزشی به عنوان معلم راهی کلاس های درس می کنیم.

بنابه گفته قزل سفلی، در نظام تعلیم و تربیت صرفا به دنبال جذب نخبه علمی نیستیم بلکه به دنبال جذب نخبه علمی با روح و بن مایه تربیت هستیم و آن هم در غیر از دانشگاه فرهنگیان حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان بنا است به جایگاه اصلی خودش برسد و برای اینکه بتواند تمدن ساز نیز شود در گام اول باید مورد توجه واقع شود که این اتفاق در دولت سیزدهم روی داده و لذا ضرورت دارد تا تمام ظرفیت ها را برای کمک به این دانشگاه بسیج کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار