رئیس کل دادگستری استان کرمان:

حماسه ۹ دی یادآور شکوه و عظمت ملت ایران در برابر فتنه و فتنه‌گران است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حماسه 9 دی یادآور شکوه و عظمت ملت ایران در برابر فتنه و فتنه‌گران است و از همه رسانه‌ها می‌خواهیم برای حضور گسترده مردم در مراسم ۹ دی تلاش کنند تا اقتدار خود را به جهانیان نشان دهیم.
کد خبر: ۶۴۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹ - 27December 2015

حماسه ۹ دی یادآور شکوه و عظمت ملت ایران در برابر فتنه و فتنه‌گران است

به گزارش دفاع پرس از کرمان، یدالله موحد امروز یکشنبه (6 دی) در جلسه هماندیشی اصحاب رسانه با رئیس کل دادگستری استان، اظهار داشت: حماسه ۹ دی یادآور شکوه و عظمت ملت ایران در برابر فتنه و فتنهگران است و از همه رسانهها میخواهیم برای حضور گسترده مردم در مراسم ۹ دی تلاش کنند تا اقتدار خود را به جهانیان نشان دهیم.

رئیس شورای قضایی استان کرمان از رسانه و انتخابات به عنوان دو رکن مهم از ارکان نظام مردمسالاری دینی نام برد و افزود: رسانه و انتخابات بر یکدیگر تاثیر میگذارند.

موحد ابراز داشت: نقش رسانه در برگزاری یک انتخابات باشکوه نقشی بیبدیل و بینظیر است، زیرا شور و شعور و شناخت انتخاباتی محصول تلاش رسانههاست و حضور حداکثری مردم در انتخابات نتیجه فعالیتها و تلاش رسانههای جمعی است.

وی با تاکید بر اینکه برآیند انتخابات در آزادی قلم و بیان تاثیر شگرفی دارد، افزود: انتخابات با شکوه بدون حضور رسانههای جمعی غیرقابل تصور است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: رسانهها نقش چند بعدی در انتخابات ایفا میکنند و اطلاعرسانی، تبیین اهمیت انتخابات، شفافسازی فرآیند برگزاری انتخابات برای اعتمادسازی مردم و ایجاد رقابت انتخاباتی از جمله وظایف رسانههاست.

موحد تصریح کرد: از اصحاب رسانه میخواهیم، فضائل و ارزشهای انتخاباتی را تبلیغ و از آن پاسداری کرده و با بداخلاقیهای انتخاباتی مبارزه میکنند.

وی همچنین شناخت داوطلبان، مبارزه با عوامفریبی و وعدههای موهوم و دروغین را از دیگر وظایف رسانهها در دوران انتخابات برشمرد و گفت: امیدآفرینی، ایجاد آرامش روانی، پیشگیری از التهابات خطرناک، دعوت همگان به رقابت سالم و قانونمند، تقویت وحدت و انسجام ملی و حرکت در چارچوب مصالح و منافع عمومی کشور از مهمترین نقش رسانهها در انتخابات است.

این مقام قضایی در ادامه سخنان خود به بیان انتظارات و توقعاتی پرداخت که دستگاه قضایی از اصحاب رسانه دارد و ابراز داشت: احترام به قوانین، افزایش آگاهی عمومی در زمینه انتخابات و لوازم آن، تشویق مردم به مشارکت در انتخابات و ترویج اصول و ارزشهای اخلاقی انتخابات از جمله انتظارات است.

موحد اضافه کرد: به کارگیری ادبیات صادقانه، وحدتبخش، امیدوارکننده و نشاطآور در عرصه انتخابات، فراهمسازی زمینه بدون تبعیض برای تمام نامزدها و جریانات انتخاباتی از دیگر انتظارات دستگاه قضایی از رسانههاست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: پرهیز از فریب افکار عمومی، کمک به نقد منصفانه درباره عملکرد ارکان انتخابات و دوری از هرگونه اعتماد به گزارشها و القائات بیگانگان و دشمنان نظام اسلامی از دیگر انتظارات دستگاه قضایی از رسانههاست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار