معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید کشور:

«تولیدات هنری» بهترین راه ابلاغ پیام شهدا است/ ضرورت تقویت حلقه‌های میانی در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت

«هاشمی» گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، بهترین راه ابلاغ پیام شهدا، تولیدات هنری از جمله فیلم، شعر، موسیقی، کتاب، مستند و آثار نقاشی است که ایشان در همه دیدارها و کنگره‌ شهدا بر آن تأکید دارند و باید بگوییم حرکت ما در این حوزه بسیار جدی و رو به رشد بوده است.
کد خبر: ۶۴۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ - 26December 2023

«تولیدات هنری» بهترین راه ابلاغ پیام شهدا است/ ضرورت تقویت حلقه‌های میانی در توسعه فرهنگ ایثار و شهادتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «سید محمدصادق هاشمی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز (سه‌شنبه) در دیدار با آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نه تنها در سطح کشور بلکه در حوزه بین‌الملل از اصلی‌ترین وظایف در معاونت فرهنگی بنیاد شهید است.

وی بیان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، بهترین راه ابلاغ پیام شهدا، تولیدات هنری از جمله فیلم، شعر، موسیقی، کتاب، مستند و آثار نقاشی است که ایشان در همه دیدارها و کنگره‌ شهدا بر آن تأکید دارند و باید بگوییم حرکت ما در این حوزه بسیار جدی و رو به رشد بوده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تولیدات فاخر هنری را از برنامه‌های در دستور کار این معاونت در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: امسال پنج فیلم سینمایی را به جشنواره می‌رسانیم و پنج فیلم دیگر برای ادامه کار در حال انعقاد قرارداد است.

هاشمی برگزاری برنامه‌های مختلف اعم از اعیاد و عزاداری‌ها در گلزار شهدا را از اقدامات این معاونت ذکر کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند؛ «امسال برنامه‌ها در گلزارها و حضور مردم در آن جدی بوده است» لذا در این زمینه تلاش کردیم برنامه‌ها از سیما به صورت مستقیم پخش شود.

وی تولید آلبوم‌های موسیقی فاخر که قابل استفاده در یادواره‌های شهدا باشد، حمایت از گروه‌های سرود، تولید آثار نقاشی و برگزاری رویدادهای بزرگ در سطح ملی و بین‌المللی را از دیگر فعالیت‌ها در زمینه تولیدات هنری دانست و گفت: طی یک سال گذشته سطح فعالیت‌های بنیاد ارتقا یافته و به دنبال ایجاد تحول هستیم اما توانسته‌ایم با تغییراتی در حوزه صف، اعتماد به نفس را در نیروها ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه در موضوع غزه هم در پی برگزاری یک جشنواره آرتونیست هستیم که به صورت بین‌المللی از همه هنرمندان که در این زمینه علیه نظام استکبار فعالیت دارند، استفاده کنیم، بیان داشت: رویدادهای بسیاری برای اولین بار توسط بنیاد برگزار شده که می‌توان به بحث روایت زن شهید اشاره کرد و تلاش کرده‌ایم تا تمام برنامه‌های محوری را در سطح گلزارها برگزار کنیم.

هاشمی عنوان کرد: حوزه بین‌الملل از برنامه‌های تحولی بنیاد شهید است و اولین بار در این معاونت دبیرخانه بین‌الملل را ایجاد کردیم که به جز پویش‌ها در حال ارتباط گرفتن با تشکل‌های مردمی فعال در کشورهای جبهه مقاومت هستیم تا اقدامات خوبی در حوزه ترویج فرهتگ ایثار و شهادت داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه برای ما بعد از ارتقای فعالیت‌ها در ایجاد تحول مهم بوده، سپردن کار به حلقه‌های میانی است که نگاه دولت هم به مردمی‌سازی است زیرا بسیاری از اقداماتی که در معاونت فرهنگی صورت می‌گیرد با مشارکت تشکل‌های مردمی خودجوش قابل انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار