دبیر ستاد یادواره شهدای زن نکا خبر داد؛

برگزاری اولین یادواره شهدای زن در نکا

«فلاح» از برگزاری اولین یادواره شهدای زن نکا خبر داد و گفت: این مراسم همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی چهارشنبه در حرم شهدای گمنام این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ - 26December 2023

برگزاری اولین یادواره شهدای زن در نکا«سکینه فلاح» دبیر ستاد یادواره شهدای زن نکا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری از برگزاری اولین یادواره شهدای زن شهرستان نکا خبر داد و اظهار داشت: در تقویم رسمی کشور، روز ۱۳ جمادی الثانی، سالروز وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت ام البنین (س)، به عنوان «روز تکریم مادران و همسران شهدا» نامگذاری شد؛ روزی که یادآور بردباری و استقامت مادران و همسران شهدای مسلمین از صدر اسلام تا امروز است.

وی افزود: همزمان با این مناسبت، اولین یادواره شهدای زن شهرستان نکا چهارشنبه ششم دی با حضور خانواده‌های معظم شهدا در بوستان شهدای گمنام برگزار می‌شود.

فلاح خاطر نشان کرد: زنان علاوه بر حضور و نقش آفرینی در عملیات‌های مختلف در پشت جبهه نیز کار پشتیبانی و حمایت از رزمندگان و در جریان کرونا نیز مسئولیت سنگینی را برعهده داشتند.

وی تصریح کرد: همانگونه که بر اساس مستندات تاریخی نقش زنان در دفاع مقدس نیز برجسته بوده است، بانوان نکایی در دوران پرافتخار دفاع مقدس با پرداختن به امور پشتیبانی، در روحیه دادن و قوت قلب بخشیدن به رزمندگان بسیار موثر عمل کرده اند.

فلاح ادامه داد: یادواره شهدای زن در راستای برپایی کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دیار علویان برگزار خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: زنان با عفاف، حجاب و حفظ سنگر خانواده در کنار تربیت فرزندان مجاهد و شجاع، در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی نقش آفرین هستند.

وی با بیان اینکه در این مراسم از خانواده معظم شهیدان زن این خطه تجلیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: روایتگری، اجرای سرود، سخنرانی، مرثیه‌سرایی و مداحی از جمله برنامه‌های نخستین یادواره شهدای زن نکا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار