در نشستی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: حماسه ۹ دی تجلی پایبندی مردم به مقدسات بود/ هیمنه رژیم طاغوت در واقعه ۱۰ دی مشهد شکسته شد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: نهم دی؛ روز به میدان آمدن آحاد مردم بود. آن‌ها پس از هشت ماه سختی و تحمل برخی محدودیت‌ها، وقتی دیدند اغتشاشگران به مقدسات آن‌ها توهین می‌کنند به میدان آمدند چراکه سیدالشهداء علیه‌السلام خط قرمز مردم مسلمان، انقلابی و شیعی ایران است.
کد خبر: ۶۴۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ - 26December 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: حماسه ۹ دی تجلی پایبندی مردم به مقدسات بود/ هیمنه رژیم طاغوت در واقعه ۱۰ دی مشهد شکسته شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در نشست بصیرتی ویژه کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علی‌ها که روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده، اظهار داشت: به همین مناسبت برنامه‌های متعددی در سطح استان، تدبیر و اجرا خواهد شد. در همین راستا مراسم وداع با پیکر مطهر شهید گمنام ۲۳ ساله عملیات کربلای یک که در منطقه مهران تفحص شده با حضور کارکنان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و خانواده‌های آنان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن نهم دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گفت: در این روز اقیانوس مردم، با بصیرت و پایمردی به میدان آمد و فتنه هشت ماهه جریان هموارساز دخالت بیگانگان را در سال ۱۳۸۸ از ساحت جامعه پاک کرد. با به خروش آمدن آحاد امت، فتنه‌گری‌های خرداد تا دی اغتشاشگران پایان یافت. بهانه این اقدامات بروز تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آن سال به واسطه تهمتی بود که دو نفر از نامزد‌های انتخاباتی وارد کرده بودند. جریان نظام سلطه آن‌ها را پیش انداخت تا در داخل شروع به فتنه‌گری، اردوکشی خیابانی و به اغتشاش کشیدن شهر‌های مختلف، کنند که به حدی این اغتشاشات زیاد شده بود که حوصله مردم به سر آمده بود.

این مسئول یادآور شد: در آن مقطع رهبر معظم انقلاب اسلامی و عوامل اطلاعاتی؛ این جریان را مدیریت کردند که در نتیجه برخی از نفوذی‌ها و عوامل دشمن دستگیر شدند و دخالت بیگانگان محرز شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: دامنه جسارت‌ها به حدی رسیده بود که اغتشاشگران در تهران به خیمه عزای سیدالشهداء (ع) حمله کردند و یا به تصویر امام خمینی (ره) جسارت شد. شعار‌هایی که اغتشاشگران سر می‌دادند بیانگر آن بود که آن‌ها اصل نظام مقدس اسلامی را هدف گرفته بودند.

یوسفعلی‌زاه گفت: برخی تمایل داشتند با پوشاندن حقایق، با بی‌تفاوتی از کنار این فتنه عبور کردند، اما در این بین؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی دائماً تاکید می‌کردند که مردم باید بصیرت داشته باشند و فتنه و فتنه‌گر را بشناسند.

وی ادامه داد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران افراد ساده‌لوح، مغرض و منافق در لباس خودی؛ بسترساز دخالت انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی در حوزه‌های مختلف شدند.

این مسئول تاکید کرد: نهم دی؛ روز به میدان آمدن آحاد مردم بود. آن‌ها پس از هشت ماه سختی و تحمل برخی محدودیت‌ها، وقتی دیدند اغتشاشگران به مقدسات آن‌ها توهین می‌کنند به میدان آمدند چراکه سیدالشهداء علیه‌السلام خط قرمز مردم مسلمان، انقلابی و شیعی ایران است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: در این روز آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی سخنران این مراسم در تهران بود و خطابه حماسی در جمع مردم به میدان آمده ایراد کرد که باید این سخنرانی مورد بازخوانی قرار بگیرد.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز دهم دی؛ روز ملی مشهد گفت: در دهم دی ۱۳۵۷ و تقریباً یک مانده به پیروزی انقلاب اسلامی، راهپیمای عظیمی در مشهد شکل گرفت، که مسیر آن میدان ۱۰ دی، چهارراه لشکر، خیابان بهار و میدان شریعتی بود که عمال رژیم طاغوت با تانک مقابل مردم صف‌آرایی کردند و جمعی از آن‌ها را به شهادت رساند، البته مردم هم با دژخیمان شاهنشاهی درگیر شده و برخی از آن‌ها را خلع سلاح کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید با مطالعه کتاب‌های تاریخی با واقعه ۱۰ دی در مشهد آشنا شوند، خاطرنشان کرد: آن زمان برخی از بزرگان انقلاب همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید هاشمی‌نژاد، مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، شهید حجت‌الاسلام سید رضا کامیاب و حجت‌الاسلام صفایی در مشهد حضور داشتند.

این مقام مسئول ابراز داشت: در دهم دی ۱۳۵۷ مشهدی‌ها شهید دادند و در مقابل رژیم شاهنشاهی کوتاه نیامدند. در این روز هیمنه نظام سلطه و طاغوت در مشهد شکسته شد، به طوری که در روز‌های بعد ایادی رژیم دچار یک وادادگی شده بودند و دیگر متعرض مراسم‌های تاسوعا و عاشورای چند هزار نفری مردم نبودند. با واقعه ۱۰ دی، مشهد به تصرف جریان انقلاب درآمد هرچند که عوامل رژیم حضور داشتند، اما آن‌ها از واکنش انقلابی مردم مشهد واهمه داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه با اشاره به سیزدهم دی، سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت، افزود: با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش پس از عملیات طوفان‌الاقصی و ایستادگی مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه در برابر نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است امسال با تلاش فراتری، روز جهانی مقاومت گرامی داشته شود. ستاد استانی این مناسبت تشکیل شده و جلسه‌ای هم به همین منظور در استانداری خراسان رضوی برگزار شده است. برنامه‌های امسال روز جهانی مقاوت؛ اطلاع‌رسانی شده و قرار است با قوت و قابلیت مضاعفی برگزار شود.

یوسفعلی‌زاده یادآور شد: در این سه مناسبت دست جنایتکار آمریکا به‌عنوان دشمن بین‌المللی نظام مقدس اسلامی که امام راحل از آن به‌عنوان شیطان بزرگ نام بردند، دیده می‌شود. از طرف دیگر دست قدرت خدا همراه مردم بوده و حضور دشمن‌شکن امت حزب‌الله در هر سه مناسبت ملموس است و به کوری چشم دشمنان خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز خواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار