مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی:

خراسان رضوی در اجرای طرح اکرام ایتام در کشور مقام نخست را کسب کرد

سلم‌آبادی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از فروردین سال گذشته تا پایان آذر سال جاری، استان خراسان رضوی در اجرای طرح اکرام ایتام در سطح کشور رتبه نخست را از آن خود کرده است.
کد خبر: ۶۴۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ - 26December 2023

خراسان رضوی در اجرای طرح اکرام ایتام در کشور مقام نخست را کسب کردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «رضا سلم‌آبادی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در آیین تجلیل از نیکوکاران، مودیان‌ زکات و حامیان اکرام تربت‌حیدریه که با حضور مسئولین محلی شب گذشته در محل تالار قصر نور برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از فروردین سال گذشته تا پایان آذر سال جاری، استان خراسان رضوی در اجرای طرح اکرام ایتام در سطح کشور رتبه نخست را از آن خود کرده است.

وی افزود: در ماه قبل، بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال درآمد نقد این طرح را داشتیم. بر این اساس از ابتدای امسال تا‌کنون در ماه به طور میانگین بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال کمک نقدی طرح اکرام ایتام توسط افراد نیکوکار اهدا می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: جمعیت تحت پوشش این نهاد خدمات اجتماعی در سطح استان، ۱۹۴ هزار خانوار است که از این تعداد ۱۸۴ هزار خانوار در بخش مستمری یا ‌معیشت‌بگیر و بقیه شامل خانواده تک و چند خدمتی‌بگیر هستند.

سلم‌آبادی گفت: همچنین اکنون بالغ بر ۲۸ هزار فرزند محسنین و ۱۲ هزار یتیم را در سطح استان تحت پوشش داریم که البته آمارها متغیر و در حال افزایش یا کاهش هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی تصریح کرد: در زمینه کمک به ایتام و محسنین اکنون میانگین واریزی به حساب یتیمان توسط مردم َخیر بیش از هفت میلیون ریال و به حساب فرزندان محسنین نیز بیش از پنج میلیون ریال در ماه است.

وی با اشاره به حوزه اشتغال ویژه مددجویان خاطرنشان کرد: امسال ۲۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات جزء چهار بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه و ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هم از محل اعتبارات جزء سه تخصیص که تاکنون ۹۴ درصد از محل جزء چهار، به بانک‌ها ابلاغ و از این میزان نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال از مرداد ماه امسال تاکنون پرداخت و مابقی نیز در حال پیگیری است.

این مقام مسئول بیان داشت: از محل جزء سه نیز تاکنون ۶ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال به بانک‌ها ابلاغ و اکنون در حال تعیین برش شهرستانی و بانکی هستیم و از ۲ هفته آینده شروع به پرداخت خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی در پیوند با حوزه مسکن نیز گفت: بالغ بر چهار مسکن در جریان ساخت توسط امداد در قالب عقد تفاهم‌نامه‌ با بنیاد علوی، سپاه پاسداران و تفاهم‌نامه مسکن در دست کار است. امیدواریم امسال بتوانیم قسمتی از آن را تحویل متقاضیان بدهیم.

سلم‌آبادی در زمینه نهضت ملی مسکن نیز با بیان اینکه تاکنون بیش از چهار هزار نفر موفق به اخذ تاییدیه شده‌اند، افزود: تاکنون برای ۲۶۰ نفر زمینه ساخت پروژه تخصیص یافته‌ است.

وی گفت: در شب یلدای امسال نیز ۲۵ هزار بسته شب یلدایی به ارزش ریالی بالغ بر صد میلیارد ریال تسط افراد نیکوکار تامین و توزیع شد.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار