مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی:

کنگره «شهدای غریب اسارت» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

«نوفرستی» با بیان اینکه برگزاری کنگره «شهدای غریب اسارت» در دستور کار قرار دارد، گفت: برش استانی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی درخصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت الزامی است.
کد خبر: ۶۴۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ - 26December 2023

کنگره شهدای غریب اسارت در خراسان جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «ابوالفضل نوفرستی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان خراسان جنوبی با حضور «سید محمدصادق هاشمی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، اظهار داشت: براساس دستورالعمل جدید به همه افرادی که حداقل ۶ ماه سابقه جبهه دارند پنج درصد جانبازی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این موضوع آمار ورودی به بنیاد شهید را افزایش می‌دهد و نیازمند اعتبار است، بیان داشت: درصدی برای سنوات اسارت آزادگان در نظر گرفته نشده و مورد اعتراض آزادگان و ایثارگرانی است که سال‌ها در اسارت بوده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی برش استانی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی درخصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را الزامی دانست و تأکید کرد:  در این راسا برنامه‌ها نیز باید با نظارت کامل دنبال شود.

نوفرستی با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدای غریب اسارت در دستور کار بوده و اقدامات خوبی تاکنون انجام شده است، تصریح کرد: در خصوص ساخت سریال و فیلم سینمایی درباره شهدای شاخص خراسان جنوبی فیلمنامه «پابرهنه در میدان مین» تهیه شده که نیاز به پیگیری دارد.

وی با اشاره به تأسیس موزه آزادگان در استان خواستار تخصیص اعتبار برای تجهیز این موزه شد و بیان داشت: ساخت نماد مناسب برای بوستان آزادگان بیرجند از درخواست‌ها ما است چراکه رسیدگی به این فضا در کاهش آسیب‌ها نیز اثرگذار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در پایان گفت: انتظار می‌رود پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مدارس در زمینه موضوعات مرتبط با شهدا تعریف شود تا بتوانیم در تبیین سبک زندگی شهدا گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار