تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س):

ارتقاء سطح آگاهی جامعه برای انتخاب درست ضرورتی انکارناپذیر است

آیت‌الله «سعیدی» گفت: نظام ما مردم‌سالار است و این مردم هستند که مسئولان را انتخاب می‌کنند، لذا باید سطح آگاهی مردم بالا برود و ارزش‌ها را بشناسند.
کد خبر: ۶۴۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ - 26December 2023

ارتقاء سطح آگاهی جامعه برای انتخاب درست ضرورتی انکارناپذیر است

به گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «سید محمد سعیدی» نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) امروز در دیدار علیرضا عبدی معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در سالن محراب حرم مطهر، اظهار داشت: پایه‌های ارزشی یک نظام را بر اساس عملکرد‌ها و رویکردهایش می‌سنجند.

وی با بیان اینکه وظیفه نهضت سوادآموزی آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای فکر و فرهنگ مردم است، افزود: ازآنجایی‌که نظام ما یک نظام مردم‌سالار است و این مردم هستند که مسئولان را انتخاب می‌کنند باید سطح آگاهی مردم بالا برود و ارزش‌ها را بشناسند و به دنبال تحقق ارزش‌ها حرکت کنند و این از رسالت‌های اصلی نهضت سوادآموزی است.

سعیدی اظهار کرد: هر نظام و نهضتی در ابتدا تبلیغات و شعار‌هایی دارد که خودش را با آن معرفی می‌کند؛ نمی‌شود به‌مجرد اینکه کسی یک پرچم را برداشت، جذب او شد و زیر آن پرچم سینه زد.

وی تاکید کرد: ما چند وقت دیگر انتخابات را پیش رو داریم و با شعار‌هایی مواجه خواهیم شد و باید بدانیم که برخی از شعار‌ها به شخص افراد و برخی هم به جریانی که وابسته به آن هستند بستگی دارد؛ لذا باید عملکرد‌ها را در نظر داشته باشیم و صرف شعار جذب فرد یا گروهی نشویم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه امام (ره) نیز از ابتدای نهضت و انقلاب اسلامی شعار‌هایی داشتند و ارزش‌هایی را برجسته کردند که نشان‌دهنده مردمی‌بودن و ماندگاری این نظام بود، گفت: از اقدامات اولیه امام خمینی (ره) تشکیل دو نهاد نهضت سوادآموزی و کمیته امداد بود تا به این وسیله جهل و فقر را در کشور از بین ببرند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه در اسلام اگر تأیید مردم نباشد نظام دینی شکل نمی‌گیرد، تصریح کرد: مردم باید بدانند که چه نظام و نهضتی آن‌ها را به سمت فراگیری ارزش‌ها سوق می‌دهد و چه نظام و نهضتی آن‌ها را به سمت ضد ارزش‌ها فرامی‌خواند.

وی تاکید کرد: بنابراین در ابتدای پیروزی انقلاب، خواست امام خمینی (ره) این بود که مردم همیشه در صحنه حضور داشته باشند و نظام کاری کند که با ارتقای سطح دانایی و بصیرت مردم آن‌ها را به سمت ارزش‌ها سوق دهد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت عنوان کرد: در صدر اسلام هم مسجد قبا برای کار‌های ارزشی و فرهنگی و مسجد ضرار برای کار‌های ضدارزشی و فتنه و شرارت تأسیس شد، در اینصورت برای حفظ ارزش‌ها مسجد ضرار باید با خاک یکسان شود و مسجد قبا همیشه پابرجا باشد و تقویت شود.

وی ادامه داد: بنابراین نهضت سوادآموزی که یادگار امام است و باهدف آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی مردم تأسیس شده باید باقی بماند و آگاهی موردنیاز مردم را در هر زمان به آن‌ها ارائه کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها