مرور خاطرات شهید مدافع حرم «فیروز حمیدی زاده» در «پلاک هشت»

برنامه «پلاک هشت» در راستا با طرح هفته‌های ایرانی و این هفته سفر به استان «خراسان شمالی» خاطرات شهدای این استان را مرور می‌کند.
کد خبر: ۶۴۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱ - 27December 2023

مرور خاطرات شهید مدافع حرم «فیروز حمیدی زاده» در «پلاک هشت»به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید «فیروز حمیدی‌زاده» از شهدای مدافع حرم استان خراسان شمالی در سی‌ام مهرماه سال ۵۷ در شهر بجنورد دیده به جهان گشود. وی کارمند سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی بود و در سال ۹۴ به صورت بسیجی و داوطلبانه به جبهه‌های دفاع از حرم اهل بیت اطهار (ع) شتافت.

فرهنگ شهادت و ایثار در خانواده «حمیدی زاده» یک اصل بود چرا که برادر ارشدش نریمان و دایی ایشان عقیل حمیدی پور از شهدای دفاع مقدس بودند و دفاع از اسلام و اهل بیت در نهاد وی عجین شده بود، با شنیدن جنگ نیابتی از سوی دشمن بویژه داعشی‌ها و تکفیری‌ها که کشور سوریه را به اشغال خود درآورده بودند غیرت دینی شهید او را به سمت آن دیار کشانده تا از حرم اهل بیت دفاع نماید.

وی در تاریخ ۲۰/۱۰/۹۴ به این کشور عزیمت نمود و سرانجام با از خود گذشتگی و ایثار در عملیات آزادسازی منطقه نبل و الزهرا در تاریخ ۱۲/۱۱/۹۴ به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

برنامه «پلاک هشت» چهارشنبه ۶ دی، مروری بر خاطرات این شهید مدافع حرم دارد.

گفتنی است «پلاک هشت» این هفته به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای حمیدرضا رضایی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱:۲۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

منبع: رادیو ایران

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار