خاطره سید رضی از روزی که معنویت جبهه پایین آمده بود!

هم‌رزم شهید موسوی می‌گوید: سید رضی علاقه زیادی به شهید اشتری داشت. زمانی هم که زنجان می‌آمد به دیدار خانواده شهید می‌رفت و از خاطرات شهید اشتری برایشان تعریف می‌کرد.
کد خبر: ۶۴۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ - 27December 2023

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ناصر گیوه‌ای» از رزمندگان و استان زنجان است. او با شهید سید رضی موسوی قبل از عملیات محرم آشنا شد و دوستی‌شان تا قبل از شهادتش ادامه داشت. او درباره سردار شهید سید رضی موسوی این‌گونه روایت می‌کند:

با سید رضی قبل از عملیات محرم آشنا شدیم و از آن موقع دوستی‌مان برقرار بود. ما از دوکوهه به عملیات محرم رفتیم. سید رضی در مخابرات لشکر ۱۷ علی‌‌بن‌ابیطالب (ع) بود. معمولاً افراد باهوش و با دقت در مخابرات مسئولیت داشتند، که سید رضی هم یکی از رزمندگان باهوش دفاع مقدس بود.

خاطره سیدرضی از روزی که معنویت جبهه پایین آمده بود!

شهید سیدرضی موسوی و ناصر گیوه‌ای سال ۱۳۶۱ در اهواز و قبل از عملیات محرم

در همان دوران دفاع مقدس سیدرضی ساکش را بست و عازم لبنان و سوریه شد و تا آخرین لحظه شهادت از نیرو‌های تأثیرگذار جبهه مقاومت بود.

سید رضی، علاقه زیادی به شهید «محمدناصر اشتری» فرمانده تیپ ۲ لشکر عاشورا داشت و زمانی که به زنجان می‌آمد به خانواده شهید سر می‌زد. در یکی از دیدار‌ها که باهم به دیدار خانواده شهید اشتری رفته بودیم، سید رضی برای خانواده شهید تعریف می‌کرد که «یک‌بار به محمد گفتم معنویت در جبهه آمده پایین! شهید اشتری گفت: نه! معنویت من و تو آمده پایین.»

خاطره سید رضی در رابطه با سردار شهید محمد اشتری

سید رضی با اخلاص و مجاهد فی‌سبیل‌الله بود که خودش را وقف جمهوری اسلامی کرد. ضمن اینکه همیشه تواضع را در رفتارش می‌دیدیم. چند بار اسرائیل می‌خواست او را ترور کند که موفق نشد که یکی از موارد بمباران دمشق بود، اما قسمت بود در ایام شهادت سردار سلیمانی ترور سید رضی از طرف رژیم صهیونیستی انجام بگیرد.

سید رضی خادم افتخاری حسینیه اعظم زنجان بود که در مناسبت‌ها از جمله ماه محرم به زنجان می‌آمد. بعد از شهادت حاج قاسم، سید رضی تا مدت‌ها لباس مشکی‌اش را درنیاورد. او منتظر شهادتش بود. ما هم به او شهید زنده می‌گفتیم و می‌دانستیم آخرش شهید می‌شود، اما زود بود چنین فرد بااخلاصی را از دست بدهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار